گره گشایی مشکلات مردم و احصاء چالش‌ها و مشکلات ادارات اجرایی استان‌ها

10:03 - 13 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۹۵۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عملکرد و اقدامات دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در دولت سیزدهم تشریح شد.
- بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملکرد سه ماهه دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم به شرح ذیل تشریح شد:
 
راهبری دفاتر بازرسی سازمان‌های تابعه، تشریح برنامه‌های مرتبط با اجرای اصولی سلامت اداری و مبارزه با فساد به عنوان یکی از اصلی‌ترین معضلات کشور، تمهیدات لازم برای راه اندازی «سامانه سوت زنی» و تهیه دستورالعمل حمایت و تشویق گزارشگران فساد، بازبینی فرایند و تهیه طرح جدید بازرسی و مشارکت ناظران مردمی، تشکیل ستاد همسویی در خصوص شناسایی موانع و حضور میدانی در سفر‌های استانی برای گره گشایی مشکلات مردم و احصاء چالش‌ها و مشکلات ادارات اجرایی استان‌ها از جمله اقدامات این دفتر در این سه ماه به شمار می‌رود.

 ۱۲۸۰ شکایات و درخواست‌های مردمی بررسی و ۸۲ درصد آن پاسخ داده شد، بسط و توسعه سامانه پاسخگویی تلفنی ۲۵۰۰ برای پاسخگویی و راهنمایی سریع تماس گیرندگان در حوزه‌های مختلف و ابلاغ دستورالعمل ارتباط مردمی به حوزه‌های ستادی و اجرایی در مورد سفر‌های رئیس جمهور و نظارت و رصد بر این فرایند از دیگر اقدامات این دفتر محسوب می‌شود.

در بخش ارزیابی عملکرد نیز می‌توان به ارائه چالش‌های پیش روی نظام ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای بهینه سازی فرایند ارزیابی عملکرد، تهیه و تدوین شاخص‌های پیشنهادی مرتبط با محور شفافیت و تعارض منافع به سازمان اداری و استخدامی کشور اشاره کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *