مورا: مذاکرات برای همیشه ادامه نخواهد داشت و نیاز فوری به دستیابی به نتیجه داریم

18:19 - 12 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۹۰۷
هماهنگ کننده اروپا در مذاکرات وین گفت: مذاکرات برای همیشه ادامه نخواهد داشت و نیاز فوری به دستیابی به نتیجه داریم.

-در نشست مذاکرات وین که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) و اتحادیه اروپا برگزار شد، شرکت‌کنندگان به بررسی نتایج به دست‌آمده و پیشرفت‌های صورت‌گرفته در این دور از گفتگو‌ها با توجه به متون ارائه‌شده از سوی جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

با توجه به درخواست برخی از هیأت‌ها جهت بازگشت به پایتخت‌هایشان جهت مشورت و دریافت دستورالعمل‌های تازه، در این نشست مقرر شد تا در گفتگو‌ها وقفه‌ای ایجاد شده و گفتگو‌ها هفته آینده بعد از بازگشت هیأت‌ها از پایتخت‌هایشان، از سر گرفته شود.

انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره نتیجه مذاکرات و ترتیبات اجرای ادامه گفت‌وگوها، توضیحاتی ارائه کرد و درباره آن گفت: گفتگوها از هفته آینده و در چارچوب دور هفتم ازسرگرفته خواهند شد. مذاکرات برای همیشه ادامه نخواهد داشت و نیاز فوری به دستیابی به نتیجه داریم.

ایران چهارشنبه شب متن پیشنهادی خود را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه کرد. علی باقری در گفتگو با خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که طرف‌های مقابل بتوانند در کوتاه‌ترین زمان به یک جمع‌بندی برای ورود به گفتگو‌های جدی با جمهوری اسلامی ایران در مورد دو سندی که ارائه شده برسند.

با این حال اروپایی‌ها خواستار بازگشت به پایتخت‌ها برای بررسی متون پیشنهادی ایران هستند. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که اگرغرب حسن نیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *