رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بلینکن: روسیه و آمریکا با داشتن روابط با ثبات موافق هستند

17:19 - 11 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۷۵۲
وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای روس خود گفت: واشنگتن و مسکو هر دو موافق هستند تا روابط باثبات و قابل پیش‌بینی داشته باشند.

- آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی که امروز (پنج‌شنبه) با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در حاشیه نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم داشت، گفت: داشتن فرصتی به منظور برگزاری یک گفت‌وگوی صریح در این برهه حساس بسیار دارای اهمیت است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست ژنو در ماه ژوئن تاکید کرده بود که روابط باثبات و قابل پیش‌بینی میان واشنگتن و مسکو برای آمریکا بسیار مهم است.

لاوروف همچنین گفت: پیشروی ناتو به سوی جناح شرق به طور قطع بر منافع امنیتی اساسی روسیه تاثیر خواهد گذاشت. مسائل مرتبط با عملکرد سفارتخانه‌های آمریکا و روسیه می‌تواند به طور سریح حل شوند.

لاوروف در ادامه افزود: دیپلمات‌های روس با مشکلاتی در آمریکا مواجه هستند و در واکنش ما نیز مجبور شدیم شرایط مشابهی را برای دیپلمات‌های آمریکایی در کشورمان ایجاد کنیم. باور دارم که این یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به سرعت حل شود و این پیام را برساند که ما همچنان می‌توانیم به توافق برسیم.


برچسب ها: روسیه بلینکن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *