رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاسخ هما خاکپاش به شایعه جراحی زیبایی‌اش/اجرای نمایشی توسط همسر مرحوم علی سلیمانی

17:14 - 10 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۵۷۲
دهمین روز از آذر ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر هما خاکپاش از جراحی زیبایی توسط برخی بازیگران اشاره کرد.

- دهمین روز از آذر ماه ۱۴۰۰ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر هما خاکپاش از جراحی زیبایی توسط برخی بازیگران اشاره کرد. 

خاکپاش: هیچ وقت جراحی زیبایی انجام ندادم/بازیگری که سر تا پایش را عمل کرده دنبال حاشیه است 

هما خاکپاش در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی در یک اثر سینمایی با نام «سوسن خانوم کووید نوزده» حضور پیدا کردم که قرار بود در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود اما به دلیل نرسیدن به بخش پس از تولید از حضور در چهلمین دوره از جشنواره باز ماند و به همین دلیل برای اکران نوروزی آماده می‌شود.

وی در همین راستا ادامه داد: در فیلم سینمایی «سوسن خانوم کووید نوزده» یکی از نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنم، در این فیلم علاوه بر من نسرین مقانلو و لیلا اوتادی نیز حضور دارند که من کاراکتر مادر لیلا اوتادی را بازی می‌کنم. این نقش برایم جالب بود و با وجود تمام مشکلات بیماری کرونا و ترس از آن در این پروژه حاضر شدم. 

بازیگر سریال «آرایشگاه زیبا» وضعیت بازیگری در دوران کرونا را ناامید کننده خواند و اضافه کرد: خوشبختانه من در دوران کرونا در چند تله فیلم و یک فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداختم اما به طور کلی سینما کاملا راکد بود، همین باعث شد تا بازیگران روزگار بسیار سختی را از لحاظ روحی و مادی پشت سر بگذارند.

وی درباره فعالیت در دوران کرونا به عنوان یک بازیگر اضافه کرد: طبیعتا کرونا کار را بسیار سخت کرده است، مخصوصا برای ما بازیگران که جلوی دوربین ماسک نمی زنیم همه چیز خطرناکتر است، منتها من سعی کردم در کارهای کم ریسک بازی کنم، به عنوان مثال دو تله فیلم بازی کردم که هر کدام در مناطق روستایی و دور بود، مناطفی که خبر چندانی از کرونا در آنها نبود و خوشبختانه من هم بیمار نشدم.

بازیگر فیلم «ازدواج صورتی» درباره حواشی به وجود آمده درباره عمل زیبایی خود افزود: این اتفاقات تماما حواشی است زیرا من به هیچ عنوان عمل زیبایی انجام نداده ام، البته سالها پیش به علت یک مصدومیت بینی‌ام شکست و مجبور به عمل بینی شدم اما بعد از آن هیچ گاه سراغ عمل زیبایی نرفتم.

وی در همین رابطه افزود: واقعیت امر نه اینکه بگویم عمل زیبایی را تقبیح می‌کنم، بلکه به طور کلی به تزریقات و بی حسی حساسیت دارم و جرات انجام عمل زیبایی را پیدا نکرده ام، حتی گاهی به فکر آن افتاده ام اما در حال حاضر از ظاهر خود کاملا راضی هستم و قصد عمل ندارم. به طور کلی از آن دسته بازیگرانی نیستم که تمام تمرکزشان در بازیگری رسیدن به ظاهر باشد. 

خاکپاش درباره دلیل ایجاد حواشی اضافه کرد: به نظر من این حواشی نتیجه یک کنجکاوی یا شیطنت بود، من عکسی را در یک مراسم جشن منتشر کرده بودم، پس از آن برخی شبکه های مجازی به مقایسه آن عکس با گریم یکی از آثارم پرداخته بودند، موضوع به همین سادگی است منتها برخی دوست دارند که اتفاقی کوچک را بزرگ کنند. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

دسترسی مخاطبان در کل کشور به کتاب‌ها آسان‌تر شود/نیازمند معرفی کتاب‌ها هستیم

مریم راهی در گفت‌وگو با میزان پیرامون رابطه بین نویسنده و ناشر گفت: کرونا تاثیرات متعددی روی جامعه گذاشت، اما بیشترین اثر و لطمه را بر حوزه فرهنگ و سرانه مطالعه همچنین ارتباط بین نویسنده، ناشر و مخاطب زد.

وی در همین راستا ادامه داد: نویسندگان هر طور که شده ارتباط خود را با ناشران برقرار می‌کنند و برای این ارتباط نیاز به دیدار‌های حضوری نیست بلکه از طریق فضای مجازی نیز ارتباط برقرار می‌شود و محتوا تولید شده در مسیر چاپ قرار می‌گیرد، اما مهمترین مرحله، زمان پس از چاپ است در این مرحله کتاب باید توسط مخاطب مورد شناسایی قرار بگیرد و دیده شود.

راهی ابراز کرد: متاسفانه حوزه توزیع و تبلیغات برای کتاب‌ها آنگونه که باید و شاید فعال نیست کتاب‌ها در تمام استان‌ها و مناطق کشور توزیع نمی‌شود در عین حال بسیاری از افراد از تولید کتاب‌های ارزشمند مطلع نمی‌شوند و این امر زمینه را برای کاهش سرانه مطالعه فراهم می‌کند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی نقش انتشاراتی‌های دولتی در معرفی کتاب‌ها را مورد بررسی قرار داد و ابراز کرد: انتشاراتی‌هایی که دولتی هستند تبلیغات  بسیاری را برای کتاب‌های خود ایجاد می‌کنند، اما نکته اینجا است که همه کتاب‌هایی که آنان معرفی و در موردش تبلیغ می‌کنند کتاب‌های خوبی نیستند از سوی دیگر افرادی که در جریان این تبلیغات قرار می‌گیرند پس از مدتی متوجه حضور کتاب‌های بی محتوا و کم ارزش نیز می‌شوند بدین ترتیب اثر تبلغیات برای آنان از بین می‌رود و آنان به تبلیغات‌ها پرشور برای کتاب‌ها بی انگیزه می‌شوند این یک خطر است و مخاطب را برای همیشه از مطالعه دور می‌کند.

***گنج های مهجور 

نویسنده کتاب «یوما» تاکید کرد: ما کتاب‌های خوب فراوانی را برای مطالعه داریم، کتاب‌هایی که ارزشمند هستند، اما از نظر مخاطبان دور مانده‌اند این نوع کتاب‌ها عموما در انتشاراتی‌های خصوصی منتشر می‌شوند و تبلیغات زیادی بر روی آنان انجام نمی‌شود حتی در مواردی هیچگونه تبلیغاتی برای انتشار و حضور کتاب‌های ارزشمند شکل نمی‌گیرد و این نوع از کتاب‌ها مهجور می‌مانند بدین ترتیب دست مخاطب نیز از این نوع کتاب‌ها کوتاه می‌شود در نتیجه سرانه مطالعه کاهش یافته و میل و رغبت به کتاب و کتاب خوانی در مدت زمانی کوتاه به حداقل می‌سد نکته قابل توجه اینکه جلب نظر مخاطب در جهت تشویق آنان به مطالعه بسیار دشوار می‌شود، چون رقیبی به عنوان فضای مجازی وجود دارد که هم اکنون جامعه را در خود بلعیده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

بازگشت کارگردانان به تئاتر/تلاش برای رونق دوباره سالن‌های نمایش

- سالنهای تئاتر طی دو سال گذشته وضعیت ناامید کننده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند، وضعیتی که منجر به تعطیلی برخی سالنهای خصوصی و همچنین بلاتکلیفی در وضعیت اجراها در سالنهای دولتی بود. 

هرچند ضرر وارده بر سینما از لحاظ مالی بالا تصور می‌شود اما تئاتر به واقع مظلوم‌ترین هنر در دوران کرونا بود، این هنر در دوران اوج خود هم گردش مالی خوبی را ندارد و با آمدن این بیماری همان اندک درآمد اهالی تئاتر قطع شد. 

هرچند که کرونا حرکت چرخ تئاتر را به مدت دو سال بسیار کند کرده بود اما شاید یکی از نکات مهم آن ظهور و بروز کارگردانان جوان بود، کارگردانانی که در دوران پیش از کرونا به دلیل لابی سالنهای دولتی و همچنین هزینه های سالنهای خصوصی قادر به اجرا نبودند و این دو سال فرصتی شد تا با غیبت بسیاری از کارگردانان صاحب سبک فرصت تجربه پیدا کنند.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

البته نباید فراموش کرد که این حضور حداکثری تضمین کننده کیفیت آثار نبوده است، اما در بدترین حالت شاید کرونا به برخی استعدادها فرصت خودنمایی داد. حال بعد از بهتر شدن وضعیت بیماری کرونا و واکسیناسیون سراسری در کشور تئاتر جان تازه ای به خود گرفته است. 

پاییز امسال و بعد بازگشایی کامل تماشاخانه ها تعداد و تنوع آثار روی صحنه در شهر تهران مثال زدنی بود، هرچند هنوز سالنها میزبان پنجاه درصد مخاطبان هستند اما همین استقبال نسبی هم در مقایسه با دو سال گذشته امیدوار کننده است. 

حال با نزدیک شدن به جشنواره تئاتر فجر در دوره چهلم و تصمیم دبیرخانه مبنی بر حضور برخی آثار که به دلیل کرونا فرصت اجرا نداشته اند، تعداد آثار در آذر ماه نسبت به ماه گذشته خود چندین برابر شده است. هرچند این تصمیم دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر ایرادات جدی دارد اما همین عاملی بود تا برخی چهره های مطرح این هنر که دو سال گذشته غایب بودند به سودای فجر هم که شده آماده به کار شوند. 

از دیگر موهبات دو سال کرونایی تئاتر توجه ویژه گروه ها به متون ایرانی بود، اتفاقی که پیشتر اتفاق می‌افتاد، هرچند شاید این توجه ویژه به متون ایرانی موجی گذرا باشد اما همین موج گذرا هم می تواند نویسندگان داخلی را امیدوار کند. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«خاموشان»؛ تئاتری که به کارگردانی مرحوم علی سلیمانی روی صحنه می‌رود

سهیلا جوادی در گفت‌وگو با میزان پیرامون آخرین فعالیت خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر مشغول اثری نمایشی با نام «خاموشان» هستیم که به زودی روی صحنه می‌رود. این نمایش رگه های مذهبی داشته و بیبشتر به معضلات اجتماعی می پردازد. اثری مذهبی اجتماعی که سعی دارد مخاطب را به فکر وادار کند.

همسر «علی سلیمانی» بازیگر فقید سینما و تلویزیون در همین راستا اضافه کرد: فارغ از محتوا و داستان این نمایش، جذابیت آن برای من این است که پیشتر علی سلیمانی آن را کارگردانی کرده بود، این نمایش آخرین اثری است که علی بازی و کارگردانی کرده و همین اتفاق مرا برای اجرای این نمایش بسیار مستعد و مشتاق کرده است. این نمایش بازتولید همان اثر بوده که قرار است به نام و کارگردانی علی سلیمانی روی صحنه برود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از تئاتر ایران اینجا کلیک کنید

وی تئاتر را هنر خانوادگی خود خواند و افزود: همیشه در خانواده ما تئاتر جایگاه خاصی داشته و به نوعی کار مشترک ما بوده است، نویسنده اکثر آثار دخترم است و تا وقتی که علی بود کارگردانی و بازیگری را نیز بر عهده داشت، البته در اثر بازتولیدی تئاترمان کارگردانی هنری بنده هستم. با وجود اینکه شخصا کارگردانی هنری اثر را بر عهده دارم اما سعی کردم تا به نحوه کارگردانی علی سلیمانی وفادار بمانم و امیدوارم اثری در خور تماشاگر را روی صحنه ببریم. 

این کارگردان تئاتر درباره وضعیت هنر نمایش در دوران کرونا اضافه کرد: تئاتر کار کردن همواره سخت بوده است و تنها به دوران کرونا ختم نمی شود. این هنر همیشه از حمایت محروم بوده و روی صحنه بردن نمایش همواره ریسک حضور تماشاگر را به همراه دارد. 

وی در همین رابطه تاکید کرد: حال که در کنار تمام سختی‌ها این ریسک هم اضافه شده که ممکن است دوباره شاهد پیک تازه کرونا به علت سویه جدید آن باشیم و باز هم مشکلات تازه ای را تجربه کنیم. تعطیلی تئاتر یک معضل جدی در دو سال گذشته بوده و امروز هم که من می خواهم این اثر را روی صحنه ببرم از تعطیلی مجدد آن واهمه دارم اما با این وجود تئاتر همه زندگی ماست و باید با تمام فراز و نشیب هایش بسازیم.

جوادی تئاتر را هنر مردمی خواند و تصریح کرد: شخصا علاقه زیادی به تئاتر دارم و همین باعث می شود که سختی های این کار را به جان بخرم. در این راه حمایت مرکز هنرهای نمایشی بخش محدودی هزینه ها را تامین می کند و امید اصلی تمام گروه ها به فروش بلیت و حضور تماشاگران است. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *