برگزاری پنجمین جشنواره قرن

18:34 - 09 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۸۲۹۴
مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «اندیشمندان و دانشمندان جوان» با حمایت بنیاد نیکوکاری جمیلی و بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد.

_ مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره «اندیشمندان و دانشمندان جوان» برای معرفی و تقدیر از برگزیدگان نهایی این جشنواره و با حمایت بنیاد نیکوکاری جمیلی و بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار شد.

این مراسم با حضور محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات وفناوری، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و معاونین وی در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

در ادامه این مراسم کمره‌ای رئیس جشنواره و معاون آموزشی دانشگاه تهران ضمن خوشامدگویی به حامیان علم و دانش گفت:وظیفه حمایت از علم و دانش و عالم وظیفه بزرگی در شرایط موجود دنیا است.

وی ادامه داد:اکنون دانشمندان جوان ما با ایده پردازی و تلاش برای بهبود اوضاع با ایده‌های بزرگ با توجه به مدار بودن مادیات ودر مواقعی عدم شایسته سالاری ممکن است دیده نشوند.

وی ادامه داد:مهم است افرادی باشند که این‌ها را شناسایی کنند تا ایده‌های آنان در زندگی بشر موثر باشد.

وی افزود:ایجاد امید در جوانان و امیدوار کردن آنان به ماندن در آب و خاک خود و رشد در این فضا مهم است.

برگزاری پنجمین جشنواره قرن در ایران

وی گفت:جشنواره دانشمندان جوان که پنجمین بار است برگزار می‌شود اولین بار است که بخش خصوصی را به میدان آورده است. بخش خصوصی از پژوهش و نوع آوری دفاع می‌کند و این بدون داشتن منافع مالی است و در واقع سرمایه گذرانانه است این هزینه‌ها و مقاصد سود جویانه نیز در آن وجود ندارد.

کمره‌ای گفت:علوم پایه اگرچه که زود بازده نیست، اما علم و ریشه است و آنچه می‌روید منبعث از آن است.

وی ادامه داد:لازم به ذکر است در این دوره از جشنواره دو زمینه دیگر شامل ویروس کرونا و هوش مصنوعی به مباحث علوم پایه اضافه شده است چرا که این مباحث زندگی بشر را تغییر داده است.

در ادامه رسول جلیلی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف نیز گفت:لازم میدانم از طرف خود از همکاران و عاملان شکل گیری نهاد نیکوکاری موفق موثر و بالنده با هدف فعالیت‌های خیر خواهانه از جمله انجام مستمر جشنواره جوان قدر دانی کنم.

وی گفت: در برگزاری این رویداد‌ها دو حسن نهفته است اولا علم را و بعد جوانان را نیکو می‌دارد.

وی افزود:کشور ما با چالش‌های رو برو است و ما نیاز داریم این مسائل را به خوبی بشناسیم. جوانان از چالش استقبال و با مواجه بی واهمه با آن فرصت‌هایی خلق می‌کنند. با تمرکز بر فناوری‌های نوین ارزش و اقتدار آفرین نقش مهمی در کوفایی کشور در همه عرصه‌ها خواهد داشت.

وی گفت:دانشگاه شریف در نیم قرن فعالیت خود نقش موثری در علم و فناوری و کارآفرینی و اثر بخشی اجتماعی داشته است.

جلیلی ادامه داد:در حوزه فناوری گسترش خدمات فناوری و نواوری‌ها و توسعه فرهنگ کارآفرینی و فناوری اطلاعات از دستاورد‌های دانشگاه شریف است از جهان بین الملی هم جایگاه مناسب در میان دانشگاه‌های معتبر دنیا دارد.

وی گفت:این موفقیت‌ها مدیون حمایت مادی و معنوی بنیاد حامیان دانشگاه صنعتی شریف است نیکوکارانی که موفقیت این جوانان را موفقیت خود می‌داند.

در ادامه مراسم جوادساداتی نژاد وزیر جهاد وکشاوری ضمن تقدیر و تشکر از دست اندر کارانه این جشنواره، گفت: این جشنواره نگاه جدیدی را در طی ۵ سال است که آغاز کرده است ایده‌های بسیار خوبی در پیش گرفته است که در تمامی دوره‌ها نیز پیگیری شده است.


وی ادامه داد: امیدواریم در سال‌های بعد موضوع امنیت غذایی نیز به محور‌های این جشنواره و حوزه‌های تخصصی نیز اضافه شود این حوزه نیز ظرفیت‌های کم نظیری دارد، امیدواریم در سال آینده این حوزه نیز بتواند فضای جدیدی را ایجاد کند.

ساداتی نژاد گفت:بنیاد حامیان دانشگاه تهران به عنوان برترین بنیاد ایران در حوزه‌هایی هم تولید ایده کرده است و هم کار‌های خلاقانه انجام داده و به عنوان نقشه راه برای سایر بنیاد‌ها دانشگاه‌های کشور بوده است.

وی در پایان گفت:کار‌های بزرگی در بنیاد حامیان انجام شده است که یکی از آن‌ها همین جشنواره است و با یک شورای سیاست گذاری قوی در طول سال با نگاه علمی در انتخاب افراد داشته است  و این نشان می‌دهد که در کشور ما حوزه صنعت و خیرین چه نگاه‌های بلندی دارند.

این مراسم با تقدیر از برگزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید.

شایان ذکر است برگزیدگان جشنواره علاوه بر دریافت اعتبار حمایتی بنیاد نیکوکاری جمیلی، از شرایط همراهی تا تجاری‌سازی ایده برای ورود به اکوسیستم کارآفرینی و اقتصادی کشور نیز بهره‌مند می‌شوند.


برچسب ها: دانشگاه تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *