نقش مهم قضات ارجاع در نظم‌دهی به امور دادسرا‌ها

13:26 - 08 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۸۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان تهران نقش قضات ارجاع را در نظم دهی به امور دادسرا مهم و اساسی ارزیابی کرد و گفت: مهمترین ماموریت و وظیفه قضات ارجاع نقش مدعی العمومی است.
- علی القاصی، دادستان تهران در جلسه ارتقاء عملکرد قضات ارجاع که با حضور معاون شورای حل اختلاف استان تهران و مدیرعامل کانون دفتر خدمات قضایی و قضات ارجاع پرونده در دادستانی تهران برگزار شد، با اشاره به نقش مهم قضات ارجاع بیان کرد: با توجه به ماموریت و وظایف قضات ارجاع می‌توان گفت که هر کدام از این قضات در حوزه جغرافیایی خود نقش مهم مدعی العمومی را ایفا می‌کنند و اصلی‌ترین ماموریت و وظیفه دادستانی امر تعقیب است.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر قضات ارجاع نقش دادستانی در امر تعقیب را در مورد افراد تحت تعقیب، مجرمان و یا کسانی که در مظان اتهام هستند برعهده دارند که این امر نشان‌دهنده جایگاه مهم و ویژه قضات ارجاع است.

وی به نقش و جایگاه مهم قضات ارجاع در نظم دهی به امور در دادسرا و اجتماع اشاره کرد و گفت: به طور حتم عملکرد مثبت قاضی ارجاع علاوه بر نظم دهی به امورات دادسرا در اجتماع هم موثر است؛ چرا که قضات ارجاع می‌توانند از ادارات، ارگان‌ها و… مطالبه گری کنند که نباید از این موضوع غافل باشند.

القاصی با اشاره به نقش کنترلی و تنظیم کننده قضات ارجاع در ورودی پرونده‌ها به دادسرا تاکید کرد: با توجه به جایگاه قضات ارجاع، بنده انتظارم این است که قضات برای ارجاع پرونده‌ها وقت بگذارند و حتی در صورت نیاز از افراد توضیح بخواهند و با نظارت و کنترل دقیق از ورودی پرونده‌های غیر مرتبط و بعضا حقوقی به دادسرا جلوگیری کنند.

دقت در گزارش‌های ضابطین، آموزش دفاتر خدمات قضایی، ارجاع به موقع پرونده ها، دقت نظر در ارجاع هر پرونده به شعبه مربوطه و … از دیگر موضوعات مهم مطرح شده از سوی دادستان تهران بود.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *