افرادی که "گل" می‌کارند، محکوم می‌شوند

15:35 - 07 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۶۱۰
یک تحلیلگر ارشد حوزه اعتیاد اعلام کرد: ماده یک قانون مبارزه با مواد مخدر صراحت بر کشت گیاه خشخاش و گیاهان شادی‌آور نظیر گل دارد و مرتکبان به مجازات‌های مقرر در این قانون محکوم می‌شوند.

- گاه نداشتن دانش و اطلاعات کافی از مضرات و خطرات مصرف مواد مخدر و گاه مشکلات زندگی جوانان را به سمت اعتیاد می‌کشاند. براساس آمار‌ها گل شایع‌ترین ماده مصرفی میان جوانان است و ناآگاهی این گروه سنی از عوارض "گل" سبب شده مصرف این مخدر را دریچه‌ای برای فرار از مشکلات و دغدغه‌هایشان بدانند.

همچنین مصرف گل در جمع‌های دوستانه و روش کاشت نسبتا ساده آن نیز بر این موضوع دامن زده است.

سعید صفاتیان، تحلیلگر ارشد حوزه اعتیاد در این باره به میزان گفت: مخدر گل گیاهی است که هرکجا رطوبت باشد می‌توان آن را کاشت و به راحتی در دسترس جوانان قرار می‌گیرد، مخدری که در منزل کاشته می‌شود با آنچه در بازار است تفاوتی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ماده یک قانون مبارزه با مواد مخدر صراحت بر کشت گیاه خشخاش و گیاهان شادی‌آور دارد، عنوان کرد: براساس این قانون کشت شاهدانه، خشخاش و نظیر آن به منظور تولید مواد مخدر، وارد کردن، ارسال، صادرکردن، تولید و ساخت انواع مواد مخدر جرم است و مرتکب به مجازات‌های مقرر در این قانون محکوم می‌شود.

این تحلیلگر ارشد حوزه اعتیاد در پاسخ به پرسشی مبنی بر ورود ماده مخدر جدید به کشور، اظهار کرد: تا کنون ماده مخدر جدیدی به بازار نیامده و در این خصوص حرفی مطرح نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *