مهدی: منتظر صدور مجوز ورود هواداران به استادیوم‌ها هستیم/ تعداد تماشاگران دربی هنوز مشخص نیست

11:51 - 07 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۵۰۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: سازمان لیگ از هر نظر آمادگی برگزاری بازی‌های فوتبال با تماشاگر را دارد، اما تا مجوز لازم از سوی مراجع ذیربط صادر نشود، امکان برگزاری بازی‌ها با تماشاگر نیست.

سهیل مهدی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه هنوز مجوز لازم برای ورود تماشاگران فوتبال در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا اعلام نشده است، اظهار داشت: سازمان لیگ معتقد است پس از ورود هواداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و علامت گذاری صندلی‌های ورزشگاه آزادی این واقعیت به اثبات رسید که زمینه برای ورود تماشاگران به صورت کنترل شده وجود دارد، اما نباید فراموش کنیم که هواداران فوتبال فقط تماشاگران فهیم استقلال و پرسپولیس در تهران نیستند.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری و دسته اول برای پذیرش هواداران خود گفت: فوتبال متعلق به تماشاگران است و بدون آنها فوتبال لذتی ندارد. در حال حاضر تیم‌های پرهوادار آمادگی کامل دارند با رعایت کلیه اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هواداران خود را به ورزشگاه‌ها را بدهند. باشگاه‌های بزرگی در لیگ یک آمادگی خود را به سازمان لیگ اعلام کردند که از هر نظر این پتانسیل را دارند به بهترین شکل ممکن این اتفاق رخ بدهد.

*آمادگی صد درصدی برای میزبانی از هواداران را داریم

مهدی در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت از طریق سامانه و علامت‌گذاری صندلی‌های ورزشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی انجام شده است، گفت: مسئولیت فرایند فروش بلیت برعهده باشگاه‌های لیگ برتری است، اما تا جایی که باشگاه‌ها به ما اعلام کردند بروز رسانی‌های لازم انجام گرفته و باشگاه‌های متقاضی آمادگی دارند قبل از برگزاری بازی‌ها همه چیز را طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت آماده کنند تا مشکلی بابت مسائل بهداشتی وجود نداشته باشد.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر، از ارسال نامه رسمی سازمان لیگ به وزارت ورزش و جوانان خبر داد و گفت: بر اساس وظیفه‌ سازمانی آمادگی صد درصدی خود و باشگاه‌های لیگ برتر و دسته یک را برای میزبانی از هواداران اعلام کردیم. منتظریم به محض اینکه مجوز لازم از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت و درمان صادر شد به تمام باشگاه‌ها اعلام کنیم که می‌توانند با فعال کردن سامانه بلیت فروشی خود برنامه ریزی لازم را برای ورود هواداران به ورزشگاه‌ها را انجام دهند.

*پیگیر حضور تماشاگران در دربی هستیم

وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه تکلیف هواداران دربی پایتخت چه خواهد شد، نیز گفت: تا این لحظه هیچ مجوزی صادر نشده، اما قطعاً پیگیر هستیم تا تکلیف مشخص شود. به محض دریافت مجوز باشگاه‌ها را در جریان این موضوع قرار خواهیم داد تا بتوانیم شاهد حضور همگانی تمام علاقمندان به فوتبال در استادیوم‌های کشور باشیم.

سهیل مهدی در پاسخ به این پرسش که برخی مدعی شدند در جریان بازی پرسپولیس - صنعت نفت آبادان جمعیتی بیشتر از پنج هزار نفر وارد ورزشگاه آزادی شدند، گفت: ممکن است به واسطه فاصله ایجاد شده در نحوه نشستن هواداران روی سکو این گونه به نظر بیاید که تعداد بیشتر از پنج هزار نفر است، اما برای بررسی موضوع باید اطلاعات ثبت شده را بررسی کرد تا به این جمع بندی برسیم که آیا بیش از ظرفیت اعلام شده هوادار وارد ورزشگاه آزادی شده است یا اینکه به همان تعداد معین شده بلیت فروشی انجام گرفته است.

*اتفاق خوب وقتی رقم می‌خورد که همه مردم بتوانند وارد ورزشگاه‌ها شوند

مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در پایان خاطرنشان کرد: از نظر سازمان لیگ اتفاق خوب وقتی رقم می‌خورد که همه مردم ایران بتوانند وارد ورزشگاه‌ها شوند. استقلال و پرسپولیس چراغ اول را روشن کردند، اما به همان اندازه که هواداران تهرانی دو تیم حق ورود به ورزشگاه را دارند، تمام مردم ایران از این حق برخوردارند به ورزشگاه بیایند و از تیم‌های مورد علاقه خود حمایت کنند. امیدوارم در اسرع وقت مجوز‌های لازم برای تیم‌های لیگ برتری و لیگ دسته اولی صادر شود تا شاهد یک اتفاق خوب در فوتبال ایران باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *