چالش جدید «بی بی سی» با خانواده سلطنتی انگلیس

13:21 - 06 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۲۳۶
جدال خانواده سلطنتی با شبکه بی بی سی وارد مرحله تازه‌ای شده است.
خانواده سلطنتی انگلیس از زمان پخش نخستین قسمت مستند «شاهزاده‌ها و مطبوعات»، توسط «بی بی سی»، خشم خود را علیه این رسانه وابسته علنی کرد اما این نخستین جدال خانواده سلطنتی با «بی بی سی» نیست.
 
به گزارش «اکسپرس»، «بی بی سی» پس از گرفتن سفارش ساخت مستند داخلی از خانواده سلطنتی انگلیس در سال ۱۹۶۹ تاکنون به دفعات با واکنش خانواده سلطنتی مواجه شده است.
 
مصاحبه جنجالی با «دایانا»، عروس الیزابت دوم و مستند «شاهزاده‌ها و مطبوعات»، از مهم‌ترین جدال‌های میان خانواده سلطنتی انگلیس و شبکه «بی بی سی» هستند.
 
هرچند خانواده سلطنتی فراتر از این دو برنامه جنجالی بار‌ها با «بی بی سی» به چالش خورده است.
 
در این میان، «بی بی سی» پس از افشاگری درباره مصاحبه جنجالی «دایانا» با «مارتین بشیر»، در سال‌های اخیر و جعل اسناد مورد استفاده در مصاحبه، ناچار به عذرخواهی از خانواده سلطنتی انگلیس شد.
 
مصاحبه مذکور که با عنوان «عملی غیراخلاقی» شناخته شد، خشم فرزندان «دایانا» را برانگیخت و آن‌ها مصاحبه مذکور را عامل از هم فروپاشیدن زندگی مشترک پدر و مادر خود دانستند.
پیشتر نیز «نادین دوریس»، وزیر فرهنگ انگلیس، طی اظهاراتی در کنفرانس حزب محافظه کار، انتقاداتی را علیه «بی بی سی» مطرح کرده بود.
 
وی این شبکه را چنین توصیف کرد «بی بی سی موسسه‌ای است که با تعصب دسته بندی شده است.»
 
وزیر فرهنگ انگلیس در پاسخ به پرسشی درباره این که آیا هزینه مجوز «بی بی سی» در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده اجباری باشد یا خیر، گفته بود «این که بی بی سی در ۱۰ سال آینده وجود داشته باشد، من نمی‌دانم؛ در حال حاضر فضا بسیار رقابتی است.»
 

برچسب ها: انگلیس بی بی سی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *