رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عبدی: بازیکنان پرسپولیس در سیستم جدید کارایی خود را از دست داده بودند/ مدیران باشگاه خلاقیتی برای کسب درآمد پایدار نداشته‌اند

8:45 - 07 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۲۰۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس به ۳ پارامتر اساسی نیاز دارد: ۱. برنامه ریزی روشن و طولانی مدت ۲. حمایت و ساپورت همه جانبه ۳. خلاقیت مدیران و مسئولان بلندپایه.

حسین عبدی در گفت‌وگو با میزان، درباره برتری تیم فوتبال پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: بازی خوبی را شاهد بودیم و حریف تحت فشار بود و اگر پنالتی و گل سالم ما به درستی اعلام می‌شد، می‌توانستیم حتی با نتیجه ۳ بر صفر پیروز این دیدار باشیم. به ۳ امتیاز و برد خوبی دست یافتیم، اما مهمتر از ۳ امتیاز، این است که بچه‌ها خیلی خوب کار کردند و موقعیت‌های زیادی داشتیم که از دست رفت که می‌شد گل‌های بیشتری به ثمر رساند. حریف هم با توجه به نفرات خوبی که دارد موقعیت‌هایی ایجاد کرد و حتی بازی می‌توانست مساوی شود، اما پرسپولیس سوار بر کار بود و با حفظ توپ و ایجاد موقعیت این اجازه را نداد.

وی درباره اشتباهات داوری این مسابقه گفت: اشتباهات داوری در تمام کشور‌ها و مسابقات فوتبال ممکن است اتفاق بیفتد، حالا در تمام جهان برای رفع این مشکل سیستم VAR راه اندازی شده است. داور باید در کسری از ثانیه تصمیم بگیرد و قطعاً امکان اشتباه وجود دارد، اما این VAR است که باعث می‌شود تصمیمات اشتباه به تصمیمات درست تبدیل شوند.

*پرسپولیس با تغییر سیستم در حمله و دفاع خیلی بهتر شد

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با جواب ندادن سیستم ۳ دفاعه در پرسپولیس و بازگشت به سیستم سابق گفت: اجرای سیستم ۳ دفاعه سختی خاص خود را دارد و بازیکنان پرسپولیس کارایی خود را از دست داده بودند. این تاکتیک عمق نداشت و با تغییر سیستم به چهار دفاعه در حمله و دفاع خیلی بهتر شدیم.

عبدی در خصوص مشخص نشدن مدیرعامل پرسپولیس تا این لحظه عنوان کرد: در حال حاضر صدری را به عنوان سرپرست داریم که کار‌های یک مدیر عامل را انجام می‌دهد. موضوع و مساله پرسپولیس این نیست، بلکه نداشتن برنامه‌ای طولانی‌ مدت و روشن برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، ارائه نشدن راهکار‌های صحیح و خلاقانه برای مدیریت باشگاه و مسائل مربوط به آینده در بحث ترنسفر بازیکنان و اضافه شدن بازیکنان آکادمی به تیم اصلی است.

 *باید یک سند چشم انداز چندساله برای پرسپولیس تدوین شود

وی در پاسخ به این سوال که «یک سرپرست با مدت زمان محدود نمی‌تواند چنین برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهد» گفت: صدری و یا هر سرپرست و مدیرعامل دیگری هم در این مسند بنشیند مطمئن نیست که یک روز مدیر پرسپولیس است یا شش ماه یا بیشتر. مسیر پیش رو و راهبرد‌های پرسپولیس نباید به شخص وابسته باشند بلکه باید از یک برنامه ریزی هدفمند تبعیت کنند. باید یک سند چشم انداز چندساله برای پرسپولیس تدوین شود و هر مدیری که به این باشگاه آمد، در راستای اجرایی کردن این برنامه با چاشنی خلاقیت شخصی و کاهش هزینه‌های پرسپولیس اقدام کند. در حال حاضر ما بیشتر هزینه داریم تا درآمد و این معضل با یک برنامه استراتژیک و قرار گرفتن مدیران خوب قابل حل شدن است.

عضو سابق هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره این که «چه شخصی می‌تواند مشکلات کنونی پرسپولیس را برطرف کند؟» تصریح کرد: فعلاً صدری سرپرست پرسپولیس است؛ چه یک روز چه هزار روز. هیچ کس نمی‌تواند به تنهایی پرسپولیس را پیش ببرد و باید با کار گروهی و حمایت‌های همه جانبه دست به اقدام زد. پرسپولیس به افراد متخصص و اهداف منطقی و سرمایه‌گذاری مناسب نیاز دارد. هر مدیری بخواهد گرفتار روزمرگی شود این وضعیت سال‌ها ادامه خواهد یافت. مانند این است که ما هر روز سر کار برویم، دستمزدی کسب کنیم و در همان روز تمام این دستمزد را خرج کنیم و دوباره روز از نو روزی از نو. مدیران پرسپولیس همیشه در این فکر بودند که از کجا پول بگیرند و هیچ خلاقیتی برای کسب درآمد پایدار نداشته‌اند و این باعث می‌شود همیشه درجا بزنیم.

*توجه به آکادمی می‌تواند خیلی از مشکلات را حل کند

وی در رابطه با مشکل اصلی پرسپولیس و نیاز‌های حیاتی این باشگاه گفت: بزرگترین مشکل و هزینه باشگاه پرسپولیس بحث قرارداد‌هاست. اگر آکادمی باشگاه تقویت شود و بتوانیم با ساختاری منطقی و اصولی حداقل سالی یک بازیکن به تیم بزرگسالان بیاوریم، همین حرکت چندین میلیارد ما را پیش می‌اندازد. تمام باشگاه‌های بزرگ جهان تیم (ب) دارند، اما نمی‌دانم چرا به آکادمی پرسپولیس توجه مناسبی نمی‌شود. در حال حاضر زمینه‌های زیادی برای سرمایه گذاری و اسپانسرینگ در فوتبال وجود دارد که باید خلاقانه و هوشمندانه از این فرصت‌ها استفاده کرد. پرسپولیس به ۳ پارامتر اساسی نیاز دارد: ۱. برنامه ریزی روشن و طولانی مدت ۲. حمایت و ساپورت همه جانبه ۳. خلاقیت مدیران و مسئولان بلندپایه.

حسین عبدی در پایان خاطرنشان کرد: در مدیریت پرسپولیس هر فردی که جابجا شد، نظریات و راهکار‌های او هم به فراموشی سپرده شد و مدیر بعدی از صفر آغاز کرد. تا به حال ندیده‌ایم فردی از نفر پیشین خود تعریف و تمجید کند و همه مدعی هستند که از بقیه بیشتر می‌دانند. وقتی با عوض شدن یک مدیر دوباره کار را از صفر شروع کنیم مثل این است که قوانین را تغییر دهیم و مثلا فوتبال را به جای پا با دست بازی کنیم! امیدوارم هر مدیری در راس کار حاضر می‌شود با تمام نکات منفی و مثبتی که پیرامون باشگاه وجود دارد خلاقیت مدیریتی را به باشگاه آورده و به سوی یک روند مثبت حرکت کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *