ابوترابی‌فرد: سران کشورهای اروپایی منافع ملت‌های اروپا را قربانی منافع نامشروع رژیم صهیونیستی و آمریکا نکنند/ شکست سیاست‌های آمریکا فراروی جامعه جهانی قرار دارد

13:11 - 05 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۷۰۴۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خطیب نماز جمعه تهران گفت: نیروی دریایی راهبردی ایران که اقتدار و عزت و دانش در برابر نگاه جامعه جهانی به نمایش گذاشته است دستاورد نظامی است که فرماندهی آن نیروهای مسلح آن در
- حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد، در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران گفت: آرمان‌های الهی و حرکت در مسیر جامعه‌ای که قیام به قسط و عدالت می‌نماید، مرهون نظام‌سازی و شکل‌گیری نظام سیاسی برآمده از آموزه‌های دینی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه بیان داشت: در آغاز سخن سالروز شهادت چهره فرهیخته و فرزانه حوزه دانش و فناوری، شهید فخری‌زاده؛ این مدیر توانا و عالم و با انگیزه و متعهد را محضر جامعه علمی و عموم ملت و خانواده معزز آن بزرگوار و خانواده‌های مکرم شهدای عالیقدر هسته‌ای کشور - این ستاره‌های پرفروغ آسمان پر ستاره ایران - عرض تسلیت دارم.

وی با اشاره به آغاز مذاکرات ۱+۴ با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، گفت: از این رو به کشور‌های اروپایی به طور خاص چند توصیه دارم.

وی با بیان اینکه حاکمان و مدیران این کشور‌ها می‌دانند، اما توجه داشته باشند، امروز به دلیل استراتژی خشونتی که رهبری سیاسی آمریکا را تحت شعاع قرار داده است، شاهد کاهش قدرت نرم و غیرملموس آمریکا هستیم، تصریح کرد: ما نمونه‌های روشن این مسئله را در منطقه فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و یمن مشاهده می‌کنیم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه شکست استراتژی آمریکا در منطقه و دنیای امروز با حجم فوق‌العاده‌ای از تناقضات و تعارضات در سیاست‌گذاری و برنامه‌های آمریکا همراه است، بیان داشت: اهل نظر، مجامع علمی و دانشگاهی، ناتوانی پنتاگون و دستگاه نظامی آمریکا در سرکوب مسلمانان و حرکت‌های مردمی در سطح جهان را در حوزه‌های سیاسی به طور خاص و در حوزه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به سران کشور‌های اروپایی و اعضای ۴+۱ تاکید کرد: شما - سران کشور‌های اروپایی - امروز رویارو با چنین آمریکایی هستید؛ آمریکای دو دهه الی سه دهه قبل، آمریکای نیم قرن قبل نیست؛ آمریکای فعلی آمریکایی است که شکست سیاست‌های او در منطقه جنوب غربی آسیا فراروی جامعه جهانی قرار دارد لذا منافع ملت‌های اروپایی را قربانی منافع نامشروع حاکمان آمریکا نکنید.

ابوترابی‌فرد مجددا خطاب به کشور‌های اروپایی اظهارداشت: سران کشور‌های اروپایی منافع ملت‌های اروپا را قربانی منافع نامشروع رژیم صهیونیستی نکنید؛ امروز هر تحلیلگر سیاسی و نظامی به خوبی می‌داند در آینده نه چندان دور رژیم صهیونیستی در منطقه فلسطین و جهان اسلام حضور ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران مجددا خطاب به سران کشور‌های اروپایی اظهارداشت: سران کشور‌های اروپایی منافع ملت‌های اروپایی را با رژیمی که تار و پود آن فرو ریخته است گره نزنند؛ منافع ملت‌های اروپایی را با منافع نامشروع آمریکا گره نزنید؛ این خطای راهبردی و استراتژیک است.

وی با بیان اینکه منافع ملت‌های اروپایی با منافع ملت‌های آسیا خصوصاً جنوب غربی آسیا گره خورده است، گفت: امنیت جنوب غربی آسیا، یعنی امنیت اروپا و امروز این ایران اسلامی است که با اقتدار پاسدار این امنیت است؛ اگر ظرفیت و اقتدار سیاسی، دفاعی، علمی و توانایی‌های محور مقاومت نبود، امروز اروپا در معرض ناامنی‌های سخت قرار داشت.

ابوترابی فرد تصریح کرد: این اقتدار ایران اسلامی و محور مقاومت بود که داعش را سرکوب کرد و یک سیل ویرانگر را از حرکت به سوی اروپا باز داشت. قدرشناس باشید! و منافع ملت‌های خود را ببینید و در این مسیر حرکت کنید.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان علمی کشور،اظهارداشت: یکی از واقعیت‌هایی که نظام اسلامی به ویژه رهبری معظم انقلاب بر آن پای می‌فشارند و تاکید می‌کنند و اصرار دارند و برای تحقق آن از پای نمی‌نشینند، توسعه علمی، توسعه دانش و فناوری در کشور است.
 
وی با بیان اینکه اصولاً قدرت محصول علم و دانش است،اظهارداشت: قدرت محصول علم است و دانش خلق قدرت می‌نماید و انسان دست یافته به قدرت گرفتار طغیان می‌شود.
 
ابوترابی فرد ادامه داد: اگر دانش و علم با تربیت توحیدی و الهی گره نخورد راه را برای طغیان ، استثمار، استکبار و سلطه بر دیگران هموار می‌کند لذا ریشه قدرت‌های سیاسی و قدرت‌های اقتصادی در دانش و علم و مجامع دانشگاهی نهفته است؛ کشور‌هایی که امروز خود را مقتدر می‌بینند - که از نگاه قرآن اقتدار واقعی را ندارند - در سایه دانش و علم در این جایگاه نشسته‌اند.
 
وی با بیان اینکه تنها راه برای رسیدن به قدرت توسعه علمی است،بیان داشت: رئیس‌جمهور محترم امروز بر واژه قدرت تاکید دارند لذا تنها راهی که ایران را به قدرت می‌رساند، حرکت علمی و دست یابی به مرز‌های دانش و قرار گرفتن در صف نخست تولید علم  و به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرجع علمی و آینده جهان. لذا این مسیر قدرت است.
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در این عرصه مجامع علمی و دانشگاهی، فرزانگان و نخبگان نقش مهم و کلیدی دارند؛ مطالبه  رهبری هوشمند، آینده نگار، آینده ساز و نه آینده بین - البته رصد آینده مهم است، اما ساخت آینده اهمیت دارد -  به ایران مقتدر است، به ایرانی که در آینده جهان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.
 
وی با بیان اینکه برای رسیدن به این آینده نمی‌توان سختی‌ها را تجربه نکرد، بیان داشت: دفاع مقدس و اقتدار دفاعی و نظامی امروز،بسیج، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی راهبردی؛ محصول ۸ سال مقاومت است، ایستادگی و ایثارند، جانبازی و شهادت و اسارتند. رهبری معظم انقلاب مطالبه جدی از جامعه علمی و دانشگاهی و مدیران و برنامه‌ریزان کشور دارند که راه را برای دستیابی نسل جوان نخبه علمی کشور به دانش‌های نوظهور هموار کنید لذا ایران باید در این مسیر حرکت کند.
 
خطیب نماز جمعه تهران فناوری‌های نوظهور ثمره گره خوردن چهار فناوری کلیدی و محوری است،بیان داشت: فناوری نانو، فناوری زیستی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری شناختی که سالهاست سکاندار نظام اسلامی بر آن‌ها اصرار دارند و پای می‌فشارند و با گره خوردن حداقل دو فناوری از چهار فناوری مورد اشاره ما با محصولات جدیدی روبرو می‌شویم که پیچیده‌تر هستند و به نیاز‌های انسان بهتر پاسخ می‌دهند و اگر این فناوری در بدنه حکمرانی کشور جریان پیدا کند راه را برای یک انقلاب هموار می‌کند.
 
وی ادامه داد: این شرکت‌های دانش بنیان که امروز نقش مهمی را در حرکت کشور دارند؛ به تعبیر معاون محترم رئیس جمهور  - فرزند شهید سرافراز بسیجی، ستاری - امروز حداقل ۵۰ پارک علم و فناوری، صد‌ها شتاب دهنده و چند هزار استارتاپ به دست جوانان فرهیخته، خلاق و نوآور شکل گرفته است.
 
ابوترابی‌فرد بیان‌داشت: این جبهه عظیم نوآور و خلاق می‌تواند بر محیط ایران اسلامی و دستگاه حکمرانی کشور اثرگذار باشد؛ رسالت رئیس جمهور محترم، وزرای صنعت، آموزش عالی، پزشکی و دستگاه‌های کلیدی مدیریتی در دستگاه‌های اجرایی و قضایی آن است که راه را برای حضور فناوری‌های نو و جدید و نوظهور در عرصه مدیریتی کشور هموار کنند، آنگاه است که ما با یک تحول عظیم روبرو می‌شویم .
 
وی با بیان اینکه ما باید در این مسیر گام برداریم، ادامه داد: شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور با این مقوله‌ها تقریباً بیگانه هستند، اصلا مگر از یک نظام مدیریتی که خطا‌های راهبردی در آن شکل می‌گیرد، می‌شود انتظار تحول داشت. من این جا اشاره کنم وزیر محترم صنعت با عزل یک مدیر هیچ مسئله‌ای در صنایع بزرگ دولتی، شرکت‌های دولتی و خودروسازی حل نمی‌شود؛ این ساختار آلوده است. این ساختار فساد آفرین است. این نظام مدیریتی پاسخگویی مسائل کشور نیست؛ ما باید در مسیر تحول قدم برداریم، باید در مسیر واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی با نظارت، با مدیریت، با هدایت مدیران عاقل و لایق در بدنه دولت قدم برداریم و بر اعمال و رفتار آن‌ها نظارت دقیق کنیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: این بدنه سنگین دستگاه بزرگ اجرایی و مدیریتی کشور، دستگاه بزرگ مدیریتی و اقتصادی دولتی فسادزا است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *