رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عزم جدی دستگاه قضایی برای تعیین تکلیف وضعیت وسایل نقلیه توقیفی

14:52 - 05 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۹۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از عزم جدی دستگاه قضایی به منظور کوتاه کردن فرایند دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت وسایل نقلیه توقیفی موضوع قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

- حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده در جریان این بازدید؛ ضمن ابلاغ نکات و بایسته‌های قانونی، خواستار بهبود روند اعمال نظارت‌ها شد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد:طبق بررسی‌های بعمل آمده در حال حاضر تعداد ۳۶ دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین در این پارکینگ نگهداری می‌شوند که ۹ مورد آن مصادره‌ای و باقیمانده آن‌ها نیز حسب مورد باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی ارتقاء سازوکار‌های مدیریتی و نظارتی را گامی بسیار مهم و اساسی در صیانت حقوق عامه بر شمرد و خاطرنشان کرد:باید تمامی سازوکار‌های انجام شده –، اعم از مراحل تحویل و نگهداری، استرداد، مصادره و مزایده و ... کاملا قانونی و با حضور اشخاص حقیقی و حقوقی ذی ربط و در اسرع وقت صورت پذیرد تا خدای نکرده موجبات اضرار به غیر و تضییع حقوق دیگران به وجود نیاید.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت حفظ حقوق شهروندی و صیانت از اموال توقیفی افزود: از جمله موارد مؤکد این است که در مرحله انتقال وسائط نقلیه به پارکینگ، جرم و تخلفی صورت نگیرد؛ لذا انتظار می‌رود نظارت‌ها تا زمان تعیین تکلیف، تقویت شود.

براتی زاده همچنین از عزم جدی دستگاه قضایی به منظور کوتاه کردن فرایند دادرسی و تعیین تکلیف وضعیت وسایل نقلیه توقیفی موضوع قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: قطعا بخشی از این مکانیسم به عملکرد قضات در حوزه رسیدگی‌های قضایی بر می‌گردد لذا انتظار می‌رود در صدور آراء قضایی و تعیین تکلیف وضعیت این خودرو‌ها تسریع شود.

وی تأکید کرد:روند نظارت‌ها تا حصول نتیجه مطلوب و رفع مشکلات موجود تداوم خواهد داشت به همین منظور در صدد هستیم تا کارگروه ویژه‌ای به منظور ساماندهی وضعیت پارکینگ‌ها ایجاد و نیز جلسات و نشست‌های هماهنگی برگزار کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *