صدری: خجالت می‌کشم سهم پرسپولیس از تبلیغات محیطی را بگویم/ پرونده کالدرون با ۱۰۰ هزار دلار بسته می‌شد؛ او حق دارد به ما اعتماد نکند

9:48 - 02 آذر 1400
کد خبر: ۷۷۶۲۲۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرپرست مدیرعاملی و رییس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: کسانی که به ما قرض دادند نه بهره‌ای از ما خواستند و نه حتی نامشان اعلام شد.

- مجید صدری، سرپرست مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس و رییس هیئت مدیره این باشگاه با حضور در برنامه فوتبال برتر اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:

*برای اولین بار در دولت جدید، هیئت مدیره بعد از استعفای سمیعی جلسه گذاشت و قرار شد که به مدت سه ماه سرپرست باشگاه باشم. سجادی از جنس ورزش است و فکر می‌کنم به نظر هیئت مدیره ما ارزش داد و قبول کرد طبق نظر اعضا، سه ماه سرپرست باشم که از آن مدت ۱۵ روز باقی مانده.

*کاری که من می‌کنم با اختیارات مدیرعامل است و هر اختیاری که مدیرعامل داشته من هم دارم. بین سرپرستی و مدیرعاملی من تفاوتی نیست. آن مدت که تمام شود اتفاقی که باید، می‌افتد و ماهم تا لحظه‌ای که باشیم کارمان را انجام می‌دهیم و هیچ خللی در کارمان وارد نکرده است.

*پرونده کالدرون؟ شنیده‌ایم که این مشکل با صد هزار دلار حل می‌شد و جالب است من دوبار با وی صحبت کردم و فرد محترمی بود، اما الان باید حق بدهیم که به ما اعتماد ندارد و تا وقتی این ۷۴۰ هزار دلار به حساب وکیلش ننشیند تاییدیه نمی‌دهد؛ تمام تلاش‌مان این است که این کار را انجام دهیم.

*افشای قرارداد‌ها؟ در زمان خودمان و سمیعی تلاش‌مان این بود آن چیزی که قانون می‌گوید و شفاف است را انجام دهیم. بازیکنانی هم که با آن‌ها قرارداد بسته‌ایم با عشق بازی می‌کنند و از خیلی تیم‌ها قراردادشان کمتر است. بهترین‌ها در تیم هستند، اما همین بهترین‌ها از نظر قراردادی از خیلی تیم‌ها پایین‌تر هستند. این نشان می‌دهد که آن‌ها به حرمت هوادار و این پیراهن بازی می‌کنند.

*اگر تیم‌های رقیب رقم قراردادهایشان را اعلام کنند ما هم بلافاصله اعلام می‌کنیم. ما هیچ چیز پنهانی در باشگاه نداریم. همه دوستانی که نقشی در حوزه مدیریتی دارند را دعوت کنید تا پاسخگو باشند. در مورد عملکرد خودم در باشگاه پرسپولیس در ۱۰ ماه گذشته هرجا بپرسید پاسخ می‌دهم. ما امانت دار ۴۰-۵۰ میلیون هوادار هستیم و هر یک ریالش حساب کتاب دارد.

*چرا ما شروع نمی‌کنیم؟ همه بیایند باهم افشا کنیم. حاضریم ثابت کنیم که کمتر از همه تیم‌ها پرداخت کردیم. همه بیایند تا باهم افشا کنیم و همه مردم قضاوت کنند. هرموقع خواستید یک برنامه بگذارید تا قرارداد‌ها را منتشر کنیم.

*از کادر فنی باشگاه تشکر می‌کنم. گل محمدی، پیروانی، مطهری، باقری و فنایی واقعا با جان و دل ایستادند و با چنگ و دندان این تیم را نگه می‌دارند. همیشه شرمنده‌ گل محمدی هستم چرا که خیلی از مسائل را قبول می‌کند. درست می‌گوید و باید سر وقت قرارداد بچه‌ها پرداخت شود و امکاناتی که نیاز دارند باید به موقع وجود داشته باشد، اما این مسائل از قبل بوده و ما یکی یکی آن‌ها را حل می‌کنیم.

*طوری نیست که بگوییم امروز بودجه‌ای می‌آوریم و کل این مسائل حل می‌شود؛ اگر می‌شد خوب بود، اما واقعیت این است ما از برج سه یا چهار کارگزار نداشتیم و از جای دیگر پول تهیه کردم. در همین چند ماهی که کارگزار نداشتیم بالای ۳۰ یا ۴۰ میلیارد هزینه‌های باشگاه را تامین کردیم و با جان و دل انجام دادیم؛ هیچ منتی نداریم چرا که وظیفه ماست، اما باز هم کم است و باید تلاش کنیم که این تیم و هواداران به جایگاه واقعی خودشان برسند.

*گل محمدی بهترین مربی ایران است. ما در ده سال گذشته مشابه او را نداشتیم. از نظر صبر، کارآمدی و تخصصش بهترین است و بعد از این زمان هم پرسپولیس چنین مربی‌ای گیرش نخواهد آمد. شاید یک سری مشکلاتی باشد، اما من یک تار موی او را با ده تا مربی خارجی حاضر نیستم عوض کنم.

*بدهی پرسپولیس؛ سوددار یا قرض الحسنه؟ بحث قرضمان پول بودیمیر و هزینه‌های پارسال است. بعضی از دوستان آمدند عنوان کردند که این‌ها قرض تراشی می‌کنند، اما ما حساب کردیم که ۳.۴ میلیون دلار پول در‌ ای اف سی داریم و اگر رفتیم قرضی هم کردیم این صورت جلسه هیئت مدیره ماست که هر موقع پاداش آسیا را گرفتیم، برمی‌گردانیم.

*کسانی که به ما قرض دادند نه بهره‌ای از ما خواستند و نه حتی نامشان اعلام شد. روی عشقی که داشتند و یک ذره آبرو اعتبار ما و تیم بوده، این را قرض دادند. چک شخصی ندادیم و از وقتی که من و سمیعی بودیم نه چک شخصی بوده و نه خواهد بود. این‌ها همه مصوبه هیئت مدیره بوده و کسانی هم که قرض دادند، مشخص هستند و در قرارداد نوشتند قرض الحسنه. همه را ما تعهد قرض الحسنه دادیم.

*فسخ قرارداد با کارگزار قبلی؟ قرارداد کارگزار قبلی سه ساله بود و متاسفانه در قرارداد دیده شده بود که برای فصول آینده توافقی بود یعنی عددی بدهند و ما توافق کنیم. عددی که کارگزار داد، نصف سال گذشته بود. ما در هیئت مدیره مطرح کردیم و مورد پذیرش نبود. برای اینکه مشکلی پیدا نکنیم قرار شد فسخ کنیم. با جلساتی که با کارگزار داشتیم قرار شد اقاله کنیم و بخشی از پولی که باقی مانده بود را پرداخت کرد و ما تازه برج ۴-۵ توانستیم اقاله کنیم.

*برگزاری مزایده برای انتخاب کارگزار جدید؟ ما باشگاه دولتی هستیم و مجبور بودیم که مزایده برگزار کنیم. به این دلیل اینکه طول کشید که باید قیمت کارشناسی در می‌آوردیم و اسناد مزایده را در اختیار همه قرار می‌دادیم. مزایده ما یکی دو هفته پیش به پایان رسید و برنده‌ای نداشت. بعد از آن وارد بحث ترک تشریفات شدیم و هیئت مدیره به ما اختیار داد که برویم مذاکره کنیم و ما این کار را کردیم. ان‌شالله ظرف یکی دو روز آینده نهایی خواهد شد.

*پیشنهاد ۵۰۰ میلیاردی به باشگاه پرسپولیس؟ بعضی دوستان قرارداد‌هایی را به ما پیشنهاد دادند (۵۰۰ میلیارد). دو نکته دارد یکی تبلیغات محیطی و دیگری پخش زنده است که روی مورد دوم بحث وجود دارد و ان‌شالله روزی با شما (صداوسیما) به توافق برسیم. ما با تعامل و راهکار قانونی پیش می‌رویم. دنبال دعوا کردن در رسانه نیستیم، اما تا آخرین لحظه از حق باشگاه کوتاه نخواهیم آمد.

*پیشنهاد کارگزار استقلال؟ در زمان سمیعی چنین پیشنهادی با همین رقم ۵۰۰ میلیارد آمد، اما ما، چون چارچوب دولتی داریم باید بحث ضمانتنامه را رعایت کنیم و تلاش می‌کنیم در همین چارچوب به توافق برسیم. تلاشم این است که همه این را جدا ببینیم. تبلیغات محیطی را ما چهارشنبه با هماهنگی سازمان لیگ و فدراسیون برای اولین بار انجام خواهیم داد. با درودگر و بهاروند هماهنگی کردیم و دوست داریم بالاخره کار با تعامل پیش برود، اما از حقمان کوتاه نخواهیم آمد. همان اتفاقی که جمعه (برای استقلال) افتاد، خواهد افتاد. اما نمی‌خواهیم جلوی ال‌ای دی پارچه بزنیم و سعی داریم که تعامل کنیم.

*بالا بودن قیمت بلیت‌ها نسبت به گذشته؟ بلیت‌های قبلی برای دو سال پیش بود. شما هزینه‌های دیگر را نگاه کنید، فکر نکنم این هزینه خاصی باشد. ما الان این کار را انجام خواهیم داد، اما بعدا پیشنهاداتی خواهیم داشت و برنامه‌های مفصلی خواهیم داشت تا خیلی از هواداران با رقم کمتری بیایند و بازی را تماشا کنند.

*از زمان سمیعی تلاش کردیم صورت‌های مالی ما شفاف باشد. ما به عنوان باشگاه دولتی صورت‌های مالی مان حسابرسی می‌شود. اگر در گذشته هم ایرادی بوده است سعی کردیم برطرف شود.

*سهم پرسپولیس از تبلیغات محیطی؟ عدد را می‌دانم، اما رویم نمی‌شود بگویم. در روز‌های گذشته هم درباره این مسئله صحبت کرده‌ایم. ما تلاش کردیم که امسال حق و حقوق سازمان لیگ را حتی بالاتر بدهیم و بقیه آن هم وارد باشگاه شود.

*حکم سه میلیاردی علیرضا بیرانوند؟ ما اختلافی باهم داریم که امیدواریم بتوانیم حل کنیم. من شخصا به بیرانوند علاقه دارم و دوستان خوبی هستیم و به تفاهم خوبی می‌رسیم. وی حکمی گرفته و باید بنشینیم باهم حل کنیم. فکر کنم با مذاکره حل شود. من چند وقت پیش با بیرانوند صحبت کردم و ما نسبت به او ارادت دارم و جزو بازیکنان خوب ما بودند و کمک می‌کنیم مشکلش حل شود.

*فصل قبل را تسویه کامل کردیم، شاید مسائل ناچیزی باقی مانده باشند. یکی از کار‌های ما امسال این بود که برای هر کسی یک برگه نوشتیم که پرداختی هایش چه زمانی بوده و قرارداد چقدر بوده و پاداش چقدر بوده و به بازیکنان دادیم و گفتیم اگر اختلافی دارند مراجعه کنند. برای فصل قبل بحثی نداریم غیر از چند نفر که ممکن است اختلاف داشته باشند. از فصل جدید هم ۵ درصد دادیم و امیدواریم بتوانیم قبل از بازی با صنعت نفت ۱۵ درصد دیگر هم بدهیم که شوک مالی خوبی را وارد کنیم. به بچه‌ها قول دادیم و امیدواریم بتوانیم انجام بدهیم.

*ما مدیون هواداران هستیم و اگر نقصانی هم در باشگاه می‌بینند قطعا به عهده بنده است. برخی از هواداران ما مشکلات را به وزارتخانه ربط می‌دهند، اما سجادی خیلی به فوتبال ارادت دارد و اگر مشکلی هم هست از بنده است. ما هرجا رفتیم نتیجه گرفتیم و اگر مشکلی هست از بنده است. هواداران بدانند تا وقتی من هستم از حق باشگاه کوتاه نخواهم آمد و امانتدار آن‌ها هستم. امثال من می‌آیند و می‌روند، اما چیزی که می‌ماند باشگاه پرسپولیس است که همیشه باعث افتخار ما بوده و هست.

*طلب محمد انصاری از باشگاه و اهدای آن به موسسه خیریه؟ صحبتی که با انصاری کردم، جای قدردانی دارد و واقعا جای افتخار دارد که می‌خواهند طلبش را بدهد به جایی که برای جوان‌ها جهیزیه بخرند. باشگاه از سال ۱۳۸۰ بدهی‌هایی به شرکت‌ها، بازیکنان و پیشکسوتان دارد که ما این را دسته بندی می‌کنیم. اعداد خیلی ناچیزی است؛ مثلا ۴۰ میلیون طلب دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *