حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ

18:19 - 29 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۶۱۹
رسانه‌ها در آلمان از حمله افراد ناشناس به ساختمان سرکنسولگری ایران در شهر هامبورگ خبر دادند.

- طبق گزارش یکی از رسانه‌های محلی آلمان به نام روزنامه «بیلد»، ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان در شامگاه جمعه هدف حمله قرار گرفته است.

براساس این گزارش ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ آلمان در ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه شب با یک وسیله آتش‌زا هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت، ولی به کسی آسیبی نرسید و تنها ورودی ساختمان کنسولگری خسارت دیده است.

طبق اخبار منتشر شده، راننده یک خودروی در حال عبور متوجه دود برخاسته از محوطه ورودی ساختمان شده و دو نفر را مشاهده کرده است که در حال دور شدن از آنجا به سمت ایستگاه متروی «لاتنکمپ» هستند.

در پی وقوع این حادثه آژیر هشدار آتش‌سوزی در این ساختمان به صدا درآمده و آتشی که بر اثر پرتاب کوکتل مولوتف آغاز شده بود، بسرعت اطفا شد.

پلیس بلافاصله تعقیب و گریز عاملین این آتش سوزی را آغاز کرده است و در پی آن مترو متوقف شد و مورد جستجو قرار گرفت و دو مرد مورد بررسی قرار گرفتند، اما بعد آزاد شدند.

براساس گزارش منتشر شده از سوی این رسانه آلمانی، کنسول ایران در محل حاضر شده است و ضمن صحبت با مقامات آلمانی قرار است تصاویر دوربین‌های مداربسته بررسی شود.

از سوی دیگر، سازمان‌های امنیتی آلمان نیز در این تحقیقات مشارکت دارند.

پلیس امنیت آلمان نیز اعلام کرده است که، بقایایی از آتش سوزی ناشی از حمله به کنسولگری ایران در هامبورگ را جهت تحقیقات بیشتر به آزمایشگاه داده و در مورد عامل یا عاملان این حادثه در حال تحقیق است.

براین اساس، پلیس ابتدا دو فرد با ملت رومانیایی را به اتهام دست داشتن در این ماجرا دستگیر، اما بعد از تحقیق آن‌ها را آزاد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *