بازداشت بیش از هزار کودک فلسطینی در سال ۲۰۲۱ /۱۵ کودک به شهادت رسیدند

16:12 - 29 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۴۸۵
نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و

روز شنبه ۲۰ نوامبر و همزمان با روز جهانی کودک، نهاد‌های فلسطینی گزارش‌هایی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری «سما»، وزارت آموزش و باشگاه اسرای فلسطین، ۲ گزارش جداگانه درباره اقدامات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی منتشر کردند.

بر اساس این گزارش‎ها، نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۵ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و هزار و ۱۹۴ کودک دیگر را نیز بازداشت کرده‎اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی در هنگام هجوم به مدارس و خانه‎ها، کودکان را نیز هدف قرار می‌دهند.

همچنین بیش از ۱۰۰ حمله به مدارس انجام شده و نظامیان صهیونیست از گاز اشک آور، گلوله‌های پلاستیکی و جنگی استفاده کرده‎اند.

آموزش و پرورش فلسطین نیز در گزارش خود از کشور‌ها و نهاد‌های جهان خواسته تا از کودکان فلسطینی، دانش آموزان مدارس و حق تحصیل آن‌ها حمایت کنند و در مقابل اشغالگری و اقدامات سرکوبگرانه ارتش و شهرک نشینان صهیونیست بایستند.

باشگاه اسرای فلسطین نیز می‎گوید که حدود ۱۶۰ کودک خردسال فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند و در زندان‌های «عوفر»، «دیمون» و «مجدو» زندانی هستند.

این گزارش می‌افزاید «رژیم اشغالگر قدس از زمان وقوع انتفاضه دوم در سپتامبر ۲۰۰۰ تاکنون حدود ۱۹ هزار کودک (کمتر از ۱۸ سال) از جمله کودکان زیر ۱۰ سال را دستگیر کرده‎اند.»

بر اساس آمار و شهادت‌های مستند کودکان بازداشتی، دو سوم از کودکان بازداشت شده تحت یک یا چند نوع شکنجه فیزیکی قرار گرفته‎اند؛ این در حالی است که همه بازداشت شدگان در مراحل مختلف بازداشت تحت شکنجه روانی قرار می‌گیرند.

نظامیان رژیم صهیونیستی انواع شکنجه را علیه کودکان بازداشت شده در هنگام بازداشت و پس از دستگیری به صورت نظام‌مند و گسترده انجام می‌دهند که این اقدامات از جمله موارد نقض آشکار حقوق بین الملل به ویژه کنوانسیون منع شکنجه و کنوانسیون حقوق محسوب می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *