مدیرکل امور اتباع خارجی وزارت کشور: پناهندگان در ایران واکسینه می‌شوند

12:33 - 29 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۴۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دستیار وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: پناهندگان با همکاری سازمان‌های بین‌المللی در ایران واکسینه می‌شوند.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی گفت: با توجه به اهمیت واکسینه کردن پناهندگان و اتباع خارجی جهت پیشگیری از کرونا، ایران با برگزاری جلسات متعدد با نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی، پس از اخذ مجوز‌های لازم توسط وزارت بهداشت و درمان توانست نخستین محموله واکسن کرونا را وارد کشور کند. 
 
دستیار وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران نخستین محموله واکسن کرونا به تعداد یک میلیون و ششصد هزار دز را به همراه ظروف جمع آوری ایمن سازی و سرنگ‌های تزریق را در قالب ساز و کار «پوشش بشردوستانه» کوواکس تحت حمایت سازمان ملل متحد در امور پناهدگان را تامین و از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی وارد و تحویل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شد.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران یکی از کشور‌هایی است که تحت تاثیر پاندمی بیماری کووید -۱۹ قرار گرفت و در ماه‌های اخیر توانسته به طور گسترده برنامه واکسیناسیون کووید نوزده را به اجرا درآورد و پناهندگان ساکن در کشور را همزمان با شهروندان ایرانی واکسینه کند.
 
 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *