رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید رئیس کل دادگستری ایلام بر تعیین تکلیف کالا‌های مربوط به سازمان اموال تملیکی

13:38 - 29 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۳۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام بر تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار گمرک مهران و سایر انبار‌های مربوط به سازمان اموال تملیکی استان تاکید کرد.

- علی دهقانی با حضور در شهرستان مرزی مهران از گمرک این شهرستان بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با حضور در اداره کل گمرک شهرستان مهران، با مدیران این اداره دیدار و در جریان آخرین وضعیت ترخیص و صادرات کالا از این گمرک قرار گرفت.

وی در دیدار با مدیر کل گمرکات استان ایلام اظهار داشت: مرز مهران یکی از مناطق مهم و استراتژیک کشور در مناسبات اقتصادی و فرهنگی با کشور عراق است و این مرز به عنوان امن‌ترین مسیر ترانزیت کالا و تردد زائران عتبات عالیات با توجه به موقعیت استثنایی آن فرصت‌های ویژه‌ای را در زمینه تردد زوار دو کشور و توسعه اقتصاد پایدار در اختیار استان قرار می‌دهد.

دهقانی نقش برجسته گمرک در صادرات کالا و حمایت از تولید داخلی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: گمرک مهران به عنوان بهترین، امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز زمینی میهن عزیزمان با کشور عراق نقش بسزایی در تجارت و مبادلات کالا با این کشور و ترانزیت کالا به سایر کشور‌ها دارد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام اهمیت تسهیل در مبادلات تجاری و صادرات کالا از گمرکات استان را خاطرنشان کرد و افزود: حمایت از تولید داخلی و توجه ویژه به صادرات با رعایت دقیق کلیه قوانین و مقررات به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

دهقانی همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف گمرک مهران، بر لزوم توجه به درخواست‌ها و بررسی مشکلات صادرکنندگان، شرکت ها، رانندگان کامیون و سایر عوامل دخیل در ترانزیت کالا تاکید کرد و اذعان داشت: باید تلاش کنیم تا کالای تولید شده در داخل به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن از مبادی قانونی کشور صادر شود، زیرا این امر به رونق و جهش تولید منتج می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان ایلام، مبارزه با قاچاق را از اهم برنامه‌های دادگستری و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان دانست و تصریح کرد: بهترین راهکار پیشگیری و مبارزه با این پدیده شوم تسهیل مبادلات قانونی کالا و گسترش ظرفیت‌های گمرکات استان است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام، با تاکید بر این که باید همه سازمان‌های مسئول از جمله اداره کل گمرک و دادستانی مهران بر ورود و خروج کالا‌ها از مرز نظارت جدی داشته باشند و از هر گونه قاچاق سازمان یافته جلوگیری کنند، بیان کرد: در واردات و صادرات کالا باید نیاز کشور مورد توجه قرار گیرد تا به تولید داخلی آسیبی وارد نشود.

وی افزود: اگر زیرساخت‌ها در مرز مهران محیا شود و تشریفات دست و پا گیر اداری حذف شود قطعا تجار نسبت به فعالیت در این مرز رغبت بیش‌تری پیدا می‌کنند و این امر به توسعه اقتصادی استان منجر می‌شود.

دهقانی همچنین با بازدید از انبار گمرک مهران و نظارت بر فرآیند نگهداری اموال در این مرکز، بر تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار گمرک مهران و سایر انبار‌های مربوط به سازمان اموال تملیکی استان تاکید کرد و یادآور شد: کالا‌های موجود در انبار باید به عنوان امانت‌های مردم و بیت المال به بهترین شکل ممکن نگهداری شده و مطابق قوانین و مقررات در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *