لزوم هماهنگی دستگاه‌ها برای پیشگیری از تصرف در اراضی دولتی و ملی

17:21 - 30 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۳۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان مرند گفت: به منظور پیشگیری از تصرف اراضی دولتی، ملی و عمومی دستگاه‌ها و نهاد‌های مربوطه باید اقدامات خود را به صورت هماهنگ انجام دهند تا موجب تضییع حقوق بیت المال نشود.

- سیف الله زارع زاده در نشست شورای فرعی حفظ حقوق بیت المال با موضوع جلوگیری از تصرف اراضی دولتی، ملی و عمومی اظهار داشت: در خصوص اهمیت حفظ اراضی ملی و محافظت و مراقبت از اراضی ملی و جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغی باید اقدامات لازم و کافی انجام گیرد.

وی افزود: نهاد‌های عمل کننده در راستای پیشگیری از تصرف اراضی دولتی، ملی و عمومی اقدامات خود را به صورت هماهنگ انجام دهند تا موجب تضییع حقوق بیت المال نشود.

رئیس دادگستری شهرستان مرند تاکید کرد: نهاد‌ها شکایات مربوط به تصرفات اراضی مذکور را به موقع و با دلایل کافی به مراجع قضایی اعلام دارند.

در ادامه این نشست هر یک از شرکت کنندگان نقطه نظرات خویش را اعلام و مقرر شد هر یک از ادارات منابع طبیعی، امور آب و صنعت و معدن در صورت مشاهده تصرف و تخریب اراضی ملی و بستر و حریم رودخانه سریعاً موضوع را بررسی و اقدام به طرح شکایت نمایند و در دادسرا و محاکم نیز شعب ویژه‌ای جهت رسیدگی سریع به این پرونده‌ها در نظر گرفته شود.

همچنین مقرر شد ادارات منابع طبیعی، امور آب و جهاد کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی گشت‌های مشترک برای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز مطابق قوانین مربوطه اقدام نمایند.

این نشست با حضور رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب، فرماندار، بخشدار، فرماندهان نیروی انتظظامی و سپاه و رؤسای ادارات اطلاعات، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و سایر مدعوین در دادگستری شهرستان مرند برگزار شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *