رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شوراهای حل اختلاف نقش مهمی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری دارند

20:31 - 28 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۳۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف نقش اثر بخش و مهمی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری دارند گفت:علاوه بر آن در ترویج فرهنگ صلح و سازش موفق بوده است.
- حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در همایش تجلیل و تقدیر از قضات و اعضای شعب شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر استان خوزستان ضمن بیان اهمیت اصلاح ذات البین و صلح و سازش، بر استفاده از ظرفیت اقشار مختلف در امر مصالحه تاکید کرد و گفت: در خوزستان با توجه به تنوع اقوام باید از ظرفیت آن‌ها در شورا‌های حل اختلاف به منظور گسترش و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه استفاده کرد.

وی افزود: همین روحیه برادری، گذشت، ایثار، بخشش و صلح و سازش در بین اقوام استان باعث شد که خوزستان به عنوان مبنا و خاسـتگاه تشکیل شورای حل اختلاف قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به بحث تیراندازی در مراسم مختلف و مبارزه با این سنت غلط، اظهار داشت: عادی انگاری رسم غلط استفاده از سلاح گرم در مراسم، به یک معضل جدی در استان خوزستان تبدیل شده و  بعضاً علاوه بر اتفاقات تلخ و حوادث خونبار، امنیت استان را نیز تهدید کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی گفت: همکاری و مشارکت همه  اقشار جامعه به خصوص افراد بانفوذ محلی و سران عشایر می‌تواند این سنت غلط را از بین برد.

وی افزود: فرهنگ آموزه‌های دینی ما در آیات و روایات، یکی از موضوعاتی است که مورد تأکید ویژه قرار دارد. اختلافاتی که بین افراد به وجود می‌آید، باید از طریق صلح و سازش حل شود چرا که این عمل پایدار و ریشه‌ای خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *