دیپلمات‌های غربی: هدف اعلام‌ نشده آمریکا جلب حمایت روسیه و چین در مذاکرات وین است

9:40 - 28 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۱۷۹
دیپلمات‌های غربی می‌گویند هدف اعلام‌نشده آمریکا در مذاکرات پیش رو در وین ممکن است جلب حمایت روسیه و چین برای اعمال فشار بر ایران در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات باشد.

- دیپلمات‌های غربی مدعی شده اند که هدف اعلام‌ شده آمریکا در مذاکرات برجامی پیش رو در وین بررسی احیاپذیر بودن توافق هسته‌ای برجام است، اما هدف اعلام‌ نشده واشنگتن ممکن است جلب حمایت روسیه و چین برای اعمال فشار بر ایران در صورت شکست مذاکرات است.

به گزارش «رویترز»، این دیپلمات‌ها مدعی شده‌اند یک راه برای اعمال فشار بر ایران جهت احیای برجام یا پذیرش توافقی جدید این است که بتوان پکن و مسکو را مجاب کرد که این تهران است که مانع ادامه مسیر است نه واشنگتن.

یک دیپلمات غربی که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت «آن‌ها (آمریکایی‌ها) به حمایت چین و روسیه نیاز دارند.»

همچنین یک دیپلمات غربی به رویترز گفته که قدرت‌های طرف مذاکره با ایران معتقدند هر چه انسجام و هماهنگی میان آن‌ها بیشتر باشد شانس احیای برجام بیشتر خواهد بود.

دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که زمان برای احیای این پیمان رو به پایان است، توافقی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد. این اقدام آمریکا ناامیدی اعضای باقی مانده در این توافق، یعنی انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه را به همراه داشت.


برچسب ها: آمریکا برجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *