جلوگیری از ساخت وساز‌های غیرمجاز با راه‌اندازی سامانه سنجش از دور سپاس در هرمزگان

9:58 - 28 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۵۱۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از راه‌اندازی سامانه سنجش از دور سپاس به منظور جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این استان خبر داد.
علی صالحی، رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت‌وگو با میزان از انعقاد قرارداد با سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برای راه‌اندازی سامانه پایش ساخت و ساز‌ها (سپاس) در استان هرمزگان خبر داد و هدف از راه‌اندازی سامانه سنجش از دور سپاس در استان هرمزگان را استفاده از امکانات پیش‌بینی شده در این سامانه به‌منظور جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز و تصرف غیرمجاز در مناطق مختلف استان هرمزگان برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: سامانه سنجش از دور سپاس، یک سامانه مکان محور است که می‌تواند با استفاده از نقشه‌ها و تصاویر دقیق ماهواره ای، مختصات ساخت و ساز‌های مجاز و غیر مجاز را به تفکیک مشخص نماید.

صالحی تصریح کرد: استفاده از تصاویر ماهواره‌ای ثبت شده در این سامانه، ضمن صرفه جویی در هزینه ها، دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های نظارتی را برای پایش و شناسایی اقدامات مجرمانه و تغییر کاربری‌های غیرمجاز و واکنش فوری جهت صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی به شکل قابل توجهی یاری خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: از مزایای این سامانه، وجود درگاهی واحد و بدون هیچ گونه محدودیت زمانی و مکانی برای ثبت درخواست‌های مرتبط با املاک و ردیابی و پیگیری آن‌ها، شناسایی گلوگاه‌های فساد و جلوگیری از زمین خواری و ارتقای دقت، سرعت و شفافیت در ارائه خدمات و پاسخ به استعلامات است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *