رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وحید بیطرفان: «سه حرفى» بیانگر مشکل افکار فردى و خودخواهی آدمهاست

15:30 - 26 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۸۵۶
یک کارگردان سینما گفت: «سه حرفى» بیانگر مشکل افکار فردى و خودخواهی آدمهاست. تفاوتى ندارد شما مهندس راه و ساختمان باشید و یا دکتر، مکانیک باشید یا نانوا، خیاط باشید یا معلم، اگر عاشقى کردن را بلد نباشید، زندگى شما فقط گذران وقت وسوزاندن فرصت‌ها محسوب می‌شود.

وحید بیطرفان در گفت‌وگو با میزان پیرام فیلم سینمایی «سه حرفى» گفت: «سه حرفى» یک فیلم اجتماعى با درونمایه روانشناسى و فلسفه است و در زمره آثار سایکودرام طبقه بندی می‌شود که از منظر روانشناسى به دغدغه بسیارى از آحاد جامعه به خصوص زوج هاى جوان می‌پردازد همچنین این فیلم بانیم نگاهی به این موضوع که اگر مهارت‌هاى زندگى در کودکى به ما آموخته نشود نباید توقعى صورت گیرد که در دوران جوانى توانایى حل معضلات رو داشته باشیم تلاش دارد عشق را معنایى دوباره کند و فضاى آرامى را بسازد که مخاطب مدتهاست از آن دور بوده است این فیلم از بیست و پنجم آبان اکران خود را در پلتفرم هاشور آغاز کرده است.

وی که نگارش فیلمنامه و تدوین فیلم «سه حرفى» نیز بر عهده داشته افزود: «سه حرفى» قصه زوجى است که دچار طلاق عاطفى شده اند. پویان، استاد دانشگاه در رشته فلسفه است و بهار روانشناس و مشاور خانواده. چالش اصلى قصه از همین جا آغاز می‌شود و اینکه بحران طلاق عاطفى ممکن است در هر خانواده اى، حتى براى یک استاد فلسفه و یک روانشناس هم اتفاق بیوفتد. آن‌ها مشکلى با یکدیگر ندارند ولى زندگى شان دچار تکرار و روزمرگى شده و این ماجرا زمانى بحرانى‌تر می‌شود که پویان تصمیم می‌گیرد براى فرار از این بحران، افکار، عقاید و دانش خود را با طراحى جدولى فلسفى، به تمام مردم دنیا نشر دهد تا بتواند زندگى آن‌ها را از روزمرگى نجات دهد.

کارگردان مجموعه «تلاطم» که در سال ۹۸ ازشبکه  ۵سیما پخش شد بیان کرد: این فیلم، به بیان علت معضل طلاق می‌پردازد که زمینه آن طلاق عاطفى است. و در واقع  «سه حرفى» بیانگر مشکل افکار فردى و خودخواهی آدمهاست. تفاوتى ندارد شما مهندس راه و ساختمان باشید و یا دکتر، مکانیک باشید یا نانوا، خیاط باشید یا معلم، اگر عاشقى کردن را بلد نباشید، زندگى شما فقط گذران وقت وسوزاندن فرصت‌ها محسوب می‌شود.

بیطرفان که تجربیات ماندگاری در زمینه تدوین داشته و مونتاژ آثار نمایشی بسیاری را در کارنامه هنری خود ثبت کرده اظهارداشت: روایت قصه «سه حرفى» با فیلم هاى دیگر متمایز است چرا که مخاطب از همان ابتدا، با جدولى روبرو می‌شود که تا انتهاى فیلم در حال تکمیل شدن است. این از همان لحظاتى است که مخاطب به فکر فرو می‌رود تا سوال و جوابهاى جدول را بیابد.

وی بابیان اینکه این فیلم را بدون هیچ حمایتی به لحاظ بودجه و مبحث پخش و تبلیغات بصورت مستقل درسال ۹۵ ساخته گفت:صرفا اگر مخاطب فقط قصد سرگرمی، گذراندن زمان و صرف هزینه بیهوده در راستای تماشای آثار سطحی را نداشته باشد و به دنبال خوراک فرهنگی هنری خوب باشد با دیدن «سه حرفى» به فکر فرو می‌رود و ذهنش درگیر کاراکتر‌ها و داستان فیلم می‌شود که این مهمترین خواسته هر فیلمسازى است که بتواند مخاطب را با خود همراه کند و به طور کل سه حرفى داستان پیچیده اى ندارد و بسیار ساده و روان حرفش را می‌زند. مخاطبى که به دنبال قصه نو و تازه اى باشد، قطعاً با «سه حرفى» این اتفاق را تجربه میکند.

کارگردان مجموعه «ما و بی ما» افزود:مهران هادى، نیلوفر پارسا، فاطیما درستکار، صفا صوفى سیاوش، فاطمه جوانبختى. حسام الدین آریان فر و رضا بیطرفان بازیگران فیلم «سه حرفى» هستند که با مدیریت فیلمبرداری پویان مقدم لوکیشن‌هایی واقع در تهران مقابل دوربین به ایفای نقش پرداختند.

وی که خود نیز در فیلم سینمایی «سه حرفى» به ایفای نقش پرداخته و تاکنون ساخت چندین مستند را برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما بر عهده داشته خاطرنشان: بازیگران فیلم بر اساس شناخت من از میزان تسلطشان بر نقش هایشان انتخاب شدند. تمرین هاى بسیارى انجام شد تا هم به کاراکترهاى خود مسلط شوند و هم براى دیگر کاراکتر‌ها ملموس‌تر باشند و یکى از مهمترین تلاش‌های من درساخت این فیلم، بازى روان بازیگر‌ها بود که با تمرین هاى مکرر این خواسته جامه عمل پوشاند و راحتى و روانى بازی بازیگر‌ها به ثمر نشست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *