نکته نگاری از دیدار ایران سوریه؛ شب روشن فوتبال ایران

9:26 - 26 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۶۸۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیروزی مقابل سوریه گامی اساسی در رسیدن ایران به جام جهانی قطر بود که نکات حائز اهمیتی دارد.

- تیم ملی فوتبال ایران در ششمین بازی خود در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی موفق شد مقتدرانه و با نتیجه ۳ بر صفر سوریه را شکست دهد و با ۱۶ امتیاز همچنان در صدر جدول این گروه قرار گیرد. این دیدار مهم که گامی اساسی در رسیدن ما به جام جهانی قطر بود، نکاتی حائز اهمیت دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

سه بازی ۳ برد؛ سوریه رقیب مورد علاقه اسکوچیچ

تیم ملی ایران در سال ۱۴۰۰ سه بار در برابر سوریه قرار گرفته و هر سه بار تحت هدایت دراگان اسکوچیچ موفق عمل کرده است. بار اول در دیداری دوستانه در فروردین ماه، بار دوم در بازی رفت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و بار سوم در بازی برگشت که همین دیشب برگزار شد.

ادامه روند درخشان یوزها؛ این تیم توقف‌ناپذیر است

بازی دیشب تیم ملی مقابل سوریه سیزدهمین مسابقه بود که اسکوچیچ کروات روی نیمکت ما می‌نشست. عملکرد این مربی کروات از لحاظ نتیجه‌گیری راه هیچگونه انتقادی را برای هیچ منتقدی باز نگذاشته و این سرمربی با نرخ امتیازگیری بسیار بالایی در حال پیشروی است.

عملکرد کلی اسکوچیچ در تیم ملی ایران:

۱۳ بازی، ۱۲ برد و ۱ تساوی | ۳۵ گل زده و ۴ گل خورده

بهترین خط دفاع و حمله آسیا

در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آسیا ۱۲ تیم در قالب دو گروه مشغول رقابت با یکدیگر هستند در بین ۱۲ تیم برتر آسیا تیم ملی ایران که در گروه A قرار گرفته و از همان ابتدا سرگروه بوده بهترین خط حمله بهترین خط دفاع این مسابقات را در اختیار دارد. ایران با ۱۱ گل زده بالاتر از عربستان استرالیا با ۹ گل و کره جنوبی با ۸ گل برترین خط حمله قاره کهن را را در اختیار دارد. همچنین ملی‌پوشان کشورمان با ۲ گل خورده در کنار کره جنوبی، عنوان برترین خط دفاع آسیا را به خود اختصاص داده‌اند.

دست‌های بسته‌ی سوما؛ کار خوب مدافعان ایران

عمر سوما مهاجمی نام آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است. او در مسابقات فوتبال باشگاهی و ملی بار‌ها مقابل تیم‌های کشور ما به میدان رفته و مهاجمی چارچوب شناس و ماهر است، اما در بازی دیشب خط دفاع تیم ملی اجازه حرکت خاصی به این مهاجم زهردار ندادند و عملاً دستان او را بسته بودند که نکته‌ای مثبت در بازی دیشب بود.

احمد جانشین کریم شد؟

در بازی دیشب تیم ملی، یکی از نکات جالب و مثبت برای ما عملکرد خوب احمد نوراللهی در شوتزنی و تهدید دروازه‌ی حریف از این راه بود. روزگاری در تیم‌ملی هافبکی مانند کریم باقری با شوت‌های سرکش خود هر حریفی را آزار می‌داد، اما چند وقتی بود فقدان یک شوت زن ماهر در تیم ملی حس می‌شد. نوراللهی دیشب بار‌ها اقدام به شوتزنی و تهدید دروازه سوریه کرد و نشان داد قابلیت‌های خوبی در این زمینه دارد.

سریال رکورد شکنی‌های سردار؛ آزمون سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی شد

سردار آزمون مهاجم گلزن و چارچوب شناس تیم ملی موفق شد در این دیدار نخستین گل ما را به ثمر برساند و تعداد گل‌های خود با پیراهن تیم ملی را به عدد ۳۹ افزایش دهد. آزمون پیش از بازی با لبنان ۳۷ گله بود و با گلزنی به این تیم ۳۸ گله شد و رکورد علی کریمی، جادوگر فوتبال ایران را با ۳۸ گل شکست. او تا پیش از مسابقه حساس دیشب در رده چهارم برترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی ایران قرار داشت و تنها علی دایی، کریم باقری و جواد نکونام را بالاتر از خود می‌دید. سردار با گلی که دقیقه ۳۳ وارد دروازه تیم ملی سوریه کرد، ۳۹ گل شد و حالا مشترکا با جواد نکونام در جایگاه سوم جدول گلزنان تیم ملی قرار دارد.

جدول برترین گلزنان تیم ملی ایران:

۱. علی دایی ۱۰۹ گل
۲. کریم باقری ۵۰ گل
۳. سردار آزمون و جواد نکونام ۳۹ گل
۴. علی کریمی ۳۸ گل



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *