توسعه شتابگر‌ها؛ از اولویت‌های اصلی سازمان انرژی اتمی

18:07 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۶۱۳
دسته بندی: سیاست
رئیس سازمان‌ انرژی اتمی ایران گفت: توسعه شتابگرها از اولویت های اصلی سازمان انرژی اتمی است؛ متخصصان و تلاشگران صنعت هسته ای کشور باید این تجهیزات ارزشمند و اقتصادی را بسازند.

- بنا به اعلام مرکز دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، محمد اسلامی با همراهی هیئتی از مسئولان ارشد این سازمان صبح روز سه شنبه به قزوین سفر کرد و با حضور استاندار قزوین، مدیران و دست اندرکاران پروژه‌های صنعت هسته‌ای، از مرکز پرتوفرآیند نوین و میهمانسرای مرکز، طرح چشمه نور ایران، دبیرستان انرژی اتمی، موزه دکتر صالحی و مسجد صالحیه بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان روند تکمیل پروژه‌ها و فعالیت‌های در حال انجام قرار گرفت.

معاون رییس جمهور در بازدید از مرکز پرتوفرآیند نوین در صحبت با مدیران این مجموعه، مشکلات و مسائل مربوط به تجهیزات و سیستم‌های در حال راه اندازی که بخشی از تجهیزات اصلی آن ساخت داخل هستند را مورد بررسی قرار داد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی: توسعه شتابگر‌ها از اولویت‌های اصلی سازمان انرژی اتمی است

وی با تاکید بر اینکه کاستی‌ها باید مشخص شوند، اظهار داشت: سازمان از این پروژه حمایت فنی لازم را خواهد داشت و مدیران و متخصصان این مجموعه نیز باید جانانه پای کار باشند. لازم است برای تکمیل این پروژه زمانبندی داده شود تا با ابلاغ به شرکت‌های تابعه مرتبط و برای رسیدن به مرحله بهره برداری، حمایت فنی، اجرائی، قطعه سازی، بازرگانی و مالی مورد نیاز صورت گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده و با تاکید بر مهارت افزائی و دانش روزافزون کارکنان و پرسنل پروژه ها، تصریح کرد: ضرورت دارد هم اکنون مطالعات بازار انجام شود و با توجه به اینکه این مجموعه پرتوفرآیند پس از آغاز فعالیت، محصولات کشاورزی را در ارتباط با شهرک‌های صنعتی پرتودهی خواهد کرد، باید مقبولیت بین‌المللی داشته باشد تا کیفیت فعالیت آن با توجه به اینکه استان قزوین یکی از مراکز صادرات بین‌المللی است، در سطح بالایی قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: توسعه شتابگر‌ها از اولویت‌های اصلی سازمان انرژی اتمی است. متخصصان و تلاشگران صنعت هسته‌ای کشور باید این تجهیزات ارزشمند و اقتصادی را بسازند. اگر در حال حاضر پسته و زعفران صادر نمی‌شود، یکی از مشکلات اصلی آن عدم وجود دستگاه‌های پرتودهی مورد نیاز کشور است. اگر سازمان انرژی اتمی ایران مراکز پرتودهی را گسترش دهد، کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد کرد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی: توسعه شتابگر‌ها از اولویت‌های اصلی سازمان انرژی اتمی است

 

در بخش پایانی این سفر اسلامی با حضور در آستان قدس حضرت حسین‌ابن‌علی‌ابن‌موسی‌الرضا (س) - شاهزاده حسین - به زیارت این مرقد مطهر پرداخت و فاتحه‌ای بر مزار بزرگان و معلمین و مفسرین آرمیده در این بارگاه قرائت کرد. رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با حضور بر مزار شهید عباس بابایی و دیگر شهداء این استان، مقام شامخ شهیدان را گرامی داشت.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *