رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایت خبرنگار آمریکایی از درخواست ترامپ برای سرکوب معترضان به قتل فلوید

17:33 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۵۹۹
یک خبرنگار آمریکایی می‎گوید که رئیس جمهور پیشین آمریکا در زمان اعتراضات به قتل جورج فلوید، خواستار سرکوب شدید معترضان شده بود.

- کتاب جدیدی به نام «خیانت: عمل نهایی نمایش ترامپ» به نویسندگی «جاناتان کارل»، خبرنگار شبکه «ای بی سی نیوز»، نشان می‌دهد که اگر «مارک اسپر»، وزیر دفاع سابق و «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا وارد عمل نمی‌شدند، «دونالد ترامپ» برای سرکوب اعتراضات ۲۰۲۰ علیه قتل «جورج فلوید»، نیرو‌های فعال نظامی را به شهر‌های آمریکا اعزام می‌کرد.

به گزارش «ایندیپندنت»، در اول ژوئن ۲۰۲۰، رئیس جمهور سابق آمریکا تهدید کرده بود که نیرو‌های آمریکایی را در میان اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس که شاهد حوادث خشونت آمیز، شورش و غارت در برخی نقاط بود، مستقر خواهد کرد.

ترامپ، گفته بود «من تمام منابع موجود فدرال اعم از غیرنظامی و نظامی را برای توقف شورش و غارت، پایان دادن به ویرانی و آتش‌سوزی و حفاظت از حقوق آمریکایی‌های مطیع قانون بکار می‌گیرم.»

به گفته خبرنگار شبکه «ای بی سی نیوز»، این ۲ نفر در همان روز در خلوت با ترامپ بحث کردند و به او گفتند که استناد به قانون شورش، یعنی ارسال نیرو‌های نظامی برای سرکوب اعتراضات، اشتباه است.

پس از آن «اسپر»، گفت «فکر کنم ما نیرو‌های فعال در خیابان‌ها را با تفنگ و سرنیزه می‌داشتیم.»

وی افزود «ترامپ برای مقابله با خشونت و اعتراضات خواهان استقرار ۱۰ هزار نیروی فعال در واشنگتن دی سی شده بود.»

در ۳ ژوئن، «مارک اسپر» از ترامپ جدا شد و یک بیانیه عمومی علیه استفاده از ارتش آمریکا برای سرکوب اعتراضات و استناد به قانون شورش ارائه کرد.

این قانون به رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد تا نیرو‌های فعال را تحت شرایط خاص مستقر کند.

وزیر دفاع سابق آمریکا می‎گوید که این قانون تنها باید به عنوان آخرین راه حل در شرایط اضطراری و وخیم مورد استفاده قرار بگیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *