نظارت بر استفاده دانش آموزان از فضای مجازی ضرورت دارد

8:55 - 26 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۵۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق در یزد، گفت:با محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا استفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان اجتناب ناپذیر است که باید بر این استفاده نظارت صورت گیرد.
- چمران بهارلویی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافق یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیان داشت: با تغییرات نظام آموزشی و ارائه آموزش‌ها به صورت الکترونیک استفاده بیشتر دانش آموزان از فضای مجازی، نیازمند تعیین ضابطه و چهارچوب مشخص با هدف پیشگیری از آسیب‌های مترتب بر این فضاست.

وی با بیان اینکه اگر نظارت بر استفاده از فضای مجازی صورت نگیرد هزینه‌های سنگینی بر خانواده‌ها تحمیل خواهد شد، گفت: مدیران و مسئولین و همچنین معلمین و مدرسین لازم است که به نحوی، مدیریت کنند و آموزش‌های لازم را ارائه نمایند، البته این موضوع نافی مسئولیت والدین نیست.

بهارلوئی، با اشاره به این نکته که جرایم مرتبط با فضای مجازی به سنین پائین به ویژه نوجوانان تعلق دارد، افزود: آموزش نحوه استفاده صحیح و مدیریت ضابطه‌مند در راستای فرهنگ سازی جهت استفاده از فضای مجازی ضروری است.

وی ورزش و تحرک را لازمه سن نوجوانی و جوانی دانست و تصریح کرد: جذابیت زیاد فضای مجازی باعث شده نوجوانان و جوانان از تحرکات جسمی و ورزشی دور بمانند که باید با نهادینه کردن ورزش همگانی در سطوح مختلف از امراض جسمی جلوگیری کرد که اگر این پیشگیری نشود در آینده بر دانش آموزان و بالتبع کشور اثر منفی خواهد گذاشت.

بهارلویی، در بخش دیگری از سخنان خود به امکان حضوری شدن مدارس پس از تزریق واکسن اشاره کرد و بیان داشت: تأمین وسایل نقلیه جمعی با رعایت دستورالعمل‌ها جهت ایاب و ذهاب با همکاری شهرداری ضروری است چرا که تصادف و واژگونی به لحاظ عدم مهارت و نداشتن گواهینامه، خسارات بدنی و جسمی را به همراه خواهد داشت و بیمه نیز این اشخاص را بلحاظ رانندگی بدون گواهینامه حمایت نخواهد کرد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *