تاکید بر گسترش همکاری‌های ایران و فرانسه در حوزه سلامت

22:40 - 25 شهريور 1394
کد خبر: ۷۷۴۵۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- سفیر فرانسه و رئیس بخش اقتصادی و وابسته همکاری‌های علمی سفارت فرانسه در ایران با قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل دیدار و بر گسترش همکاری‌های ایران و فرانسه در حوزه سلامت تاکید کرد.
تاکید بر گسترش همکاری‌های ایران و فرانسه در حوزه سلامت

به گزارش گروه اجتماعی میزان، در این دیدار قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل ضمن مرور سوابق همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور، بر وجود زمینه‌های متعدد برای توسعه همکاری‌های بخش سلامت جمهوری اسلامی ایران و کشور فرانسه تاکید کرد.

محسن اسدی لاری در اولویت قرار گرفتن بخش سلامت در دولت یازدهم و همچنین طرح تحول سلامت را فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های دوجانبه دانست و خواستار سرمایه‌گذاری و انتقال فناوری کشور فرانسه در حوزه دارو و تجهیزات و بیمارستان سازی در ایران شد.

برونو فوشه، سفیر فرانسه نیز دراین دیدار ضمن ابراز علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه سلامت، از هیات ایرانی جهت بازدید از ساختار سلامت و آموزش پزشکی فرانسه دعوت و برای بازدید هیات فرانسویاز ظرفیت‌های بخش بهداشت و درمان و اموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران اعلام آمادگی کرد.

درپایان این دیدار، طرفین در خصوص راهکارهای همکاری‌های دو جانبه و گسترش و توسعه تعاملات مشترک بین دو کشور به بحث و گفتگو پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *