ورزشگاه آزادی چشم انتظار نقد شدن وعده ۲۰۰ میلیارد تومانی!

11:30 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۴۶۰
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت دوازدهم در جریان بازدیدی که خرداد ماه گذشته از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی داشت، از اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مجموعه ورزشی آزادی گفت، وعده‌ای که تا به امروز محقق نشده است.

- مهر نوشت: با وجود گذشت بیش از نیم قرن از ساخت و افتتاح مجموعه ورزشی آزادی و ساخت و سازهای ورزشی گسترده طی این مدت، «آزادی» کماکان نگین اماکن ورزشی کشور است طوریکه همچنان از آن با عنوان «ورزشگاه ملی» یاد می شود.

این در حالی است قدمت ٥٠ ساله همراه با برگزاری متوالی رویدادها و میزبانی ها در مجموعه ورزشی آزادی این مجموعه را با فرسودگی تهدید آمیزی مواجه کرده است طوریکه بارها نسبت به آن و نیاز اساسی برای بازسازی و بهسازی هشدار داده شده است.

همین موضوع یعنی محبوبیت و تاثیرگذاری در کنار فرسودگی مجموعه ورزشی آزادی باعث شده تا مسئولان به ویژه در شرایط خاص از آن برای خودی نشان دادن استفاده کنند و وعده وعیدهایی را مطرح کنند که به واقع هیچ برنامه مدون و مشخصی برای آن ندارند.

آخرین وعده ای که در رابطه با مجموعه ورزشی آزادی عنوان شد در دولت دوازدهم و توسط محمدباقر نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه مطرح شد، وی در جریان بازدیدی که خردادماه گذشته از اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی داشت، «اختصاص بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی» برای آزادی و بازسازی و بهسازی آن را وعده داد.

قرار داشتن در ماه های پایانی دولت دوازدهم و همچنین در پیش بودن بازی های المپیک و تب و تاب ورزش کشور برای این رویداد، کمک مالی دولت به ورزشگاه آزادی را خیلی بر سر زبان ها انداخت در حالیکه وعده مطرح شده برای آن در عمل پوچ و تو خالی بود چرا که تا به امروز و بعد از گذشت ٥ ماه، نه تنها عملی نشده بلکه هیچ سندی از صحت و ثبت آن هم موجود نیست.

این موضوع و اینکه «تکلیف٢٠٠ میلیارد تومان وعده داده شده برای مجموعه ورزشی آزادی چه شد؟»، پیش از این در گفتگو با قدرت الله سیف مدیر وقت مجموعه ورزشی آزادی پیگیری شده بود. وی تاکید داشت که این بودجه تخصیص داده نشده اما قاعدتا باید محفوظ بماند این در حالی است که احمد مددی سرپرست جدید مجموعه ورزشی آزادی خلاف این ادعا را داد.

مددی در واکنش به سرانجام کمک ٢٠٠ میلیارد تومانی به آزادی گفت: یکی از مواردی که در بدو ورودم به ورزشگاه آزادی پیگیر آن بودم، همین مسئله بود. مکاتبات لازم در این زمینه با سازمان برنامه و بودجه انجام شد و حتی شخصا پیگیر آن بودم اما همه پیگیری ها به این منجر شد که هیچ بودجه ای برای ورزشگاه آزادی و بازسازی و بهسازی و مقاوم سازی آن تخصیص داده نشده است.

سرپرست مجموعه ورزشی آزادی تاکید کرد: این در حالی است که ورزشگاه آزادی به عنوان یک ورزشگاه ملی با مشکلات عدیده ای مواجه است که رسیدگی به آنها نیازمند تخصیص اعتبار لازم است اما متاسفانه دولت دوازدهم در تخصیص بودجه ای که خود وعده آن را داده بود، خلف وعده کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *