هنوز چیزی برای تیم ملی تمام نشده/ امشب خبری از جشن صعود نیست!

15:37 - 25 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۴۱۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی امشب به صورت ۱۰۰ درصد قطعی نخواهد شد.

- تیم ملی فوتبال ایران از ۵ بازی قبلی خود در دور رفت انتخابی جام جهانی قطر، ۴ برد و یک تساوی (مجموعا ۱۳ امتیاز) کسب کرده است. تیم دوم گروه A کره جنوبی با ۱۱ امتیاز است، لبنان با ۵ امتیاز در رده سوم و عراق با ۴ امتیاز در رده چهارم ایستاده‌اند.

 

هنوز چیزی برای تیم ملی تمام نشده/ امروز خبری از جشن صعود نیست!

از ۱۰ بازی و ۳۰ امتیاز کامل در مسیر انتخابی جام جهانی، نیمی از راه پیموده شده و نیمی دیگر باقی مانده است. ۵ بازی دور برگشت و ۱۵ امتیاز دست نخورده در دسترس تمام تیم‌های این گروه و البته گروه B است. پس از پیروزی دلچسب دقایق پایانی برابر لبنان، گمانه زنی‌هایی مبنی بر قطعی شدن صعود تیم ملی ایران در صورت پیروزی بر سوریه در دیدار شنیده شد که می‌خواهیم این ادعا را بررسی کنیم.

در صورتی‌که شاگردان اسکوچیچ موفق شوند امشب سوریه را شکست دهند تیم‌ملی ۱۶ امتیازی می‌شود و اگر لبنان مغلوب امارات شود ۵ امتیازی باقی می‌ماند. اما همچنان چهار بازی دیگر و ۱۲ امتیاز روی کاغذ باقی خواهد ماند و اگر به فرض لبنان هر ۱۲ امتیاز را کسب کند و ایران در چهار بازی بعدی هیچ امتیازی کسب نکند، لبنان با ۱۷ امتیاز بالاتر از ما قرار خواهد گرفت و شانس صعود به جام جهانی خواهد بود!

البته این گمانه زنی در صورت پیروز شدن ایران و شکست لبنان تصور شده است که نشان می‌دهد به هر حال امروز خبری از قطعی شدن صعود ما به جام جهانی قطر نیست و حداقل باید تا هفتم بهمن ماه و دیدار با عراق در ورزشگاه آزادی بردباری به خرج داد تا صعود به سومین جام‌جهانی پیاپی را در تهران جشن بگیریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *