آغاز طرح آزمون مهارت (PT) و آزمون مقایسه بین آزمایشگاهی در سازمان ملی استاندارد ایران

18:22 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۳۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران از آغاز طرح آزمون مهارت (PT) و آزمون مقایسه بین آزمایشگاهی در سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد.

_ مسلم بیات معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت به منظور بررسی ارتقاء کیفی سطح خدمات آزمایشگاهی در آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت و تحت پوشش سازمان ملی استاندارد این آزمون‌ها با مشارکت معاونت نظارت براجرای استاندارد، پژوهشگاه استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت در حال انجام می‌باشد.

بیات گفت: چنانچه در این آزمون‌ها مشخص گردد که نتایج آزمون مقایسه ایی و آزمون مهارت (PT) با مواد مرجع تفاوت معناداری داشته باشد، پروانه آزمایشگاه تعلیق و یا ابطال شده و پرونده ایشان در کمیسیون ماده ۴۹ طرح می‌گردد و در صورتیکه دارای مغایرت جزئی باشد فرصت کافی جهت اصلاح به آزمایشگاه داده میشود تا چنانچه آزمایشگاه بتواند نواقص خود را مرتفع و مراتب به تایید برساند. اجازه استمرار فعالیت داشته باشد در غیر اینصورت تا زمان رفع نقص اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: این آزمون‌ها به منظور افزایش صحت و دقت نتایج آزمون صادره توسط آزمایشگاه‌های تایید صلاحیت شده همکار سازمان ملی استاندارد صورت می‌پذیرد و از روش‌های متداول در عرصه‌های بین المللی می‌باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *