قمى: مسأله‌ها نو شده است و نگاه نو می‌طلبد

14:39 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۲۳۵
حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» درمراسم تکریم مدیر عامل سابق بنیاد سپهر تبلیغ نوین: وقت آن شده است که از آقای جلالی در کل سازمان و یا در جمع گسترده‌تری از جریان انقلاب کمک بگیریم.

- طبق اعلام روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی» در مراسم تکریم مدیر عامل سابق بنیاد سپهر تبلیغ نوین با اشاره به اینکه این مراسم بهانه‌ای شد تا از تمامی دوستانی که توفیق همسنگری با آن‌ها را دارم، تشکر کنم گفت: بیش از پیش بنا بر جدی گرفتن تبلیغ نوین و بعد نوین تبلیغ اسلام ناب را داریم. یاد گرفتیم که منتظر تشویق نمی‌مانیم و سراغ گامی بعدی می‌رویم ما قدم بعدی را محکم‌تر برمی داریم. باید گام بعدی مسیر را با صلابت‌تر طی کرد.

نگاه نو

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اذعان اینکه من آدم صادقی هستم و صادقانه با دوستان مطرح کردم وقت افزون این بهره است و وقت آن شده است که از آقای جلالی در کل سازمان و چه بسا در جمع گسترده‌تری از جریان انقلاب کمک بگیریم افزود: فهمی که اینجا است باید تسری پیدا کند. نگاه نو- ناظر بر تفاوت‌هایی که وجود دارد- در تبلیغ اصیل و در فضای هنری و به نوعی در کل ساحت هنر باید تسری پیدا کند. مسأله‌ها نو شده است و نگاه نو می‌طلبد. ما اصالت را حفظ می‌کنیم، اما نگاه نو و خلاقانه برای حل مسأله‌های کهنه اجتناب ناپذیر است.

مولد بودن

حجت‌الاسلام محمد قمی بر این نکته تأکید کرد که موضوع بازسازی فرهنگ و رسانه است و وظیفه هرکس است که سنگرش را بازسازی کند. وی اضافه کرد: اتفاقات خوبی در اینجا افتاده است، این شجره طیبه کار مؤثری را شروع کردند که یک وجهه‌اش مولد بودن است. از بنیاد سپهر بنیاد بینا، بنیاد کتاب و صندوق.. متولد شده است؛ وجه دیگر نیرو‌هایی است که ساخته می‌شوند و محصولات تولیدی است. خدا راشکر از این بابت سرمان بالا ست، اینکه بعضی دیر متوجه دستاورد می‌شوند تفاوتی در حس ما ایجاد نمی‌کند.

دلم گرم است

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در پایان بیان کرد: رابطه من و آقا «یاسر جلالی» رابطه برادری است، دوست داشتم این حرف را وقتی بگویم که‌ایشان نباشد؛ از ویژگی های‌ایشان فهم و از آن مهم‌تر شجاعت و خلوصی است که دارند و حیف می‌دانم از ایشان و این جریان انقلابی کم بهره شویم. شاید آرایش ساختاری‌مان تغییر کند ما در تقید به یک آرایش ساختاری نمی‌مانیم، مهم این است که هرجور که بهتره پیش برویم. خداوند امثال‌ایشان را حفط کند‌: زنی‌گر تیشه نیستی به بیخ ریشه هستی، توان گفتن که فرهاد دورانی واقعاً دلم گرم و چشمم روشن است. امیدوارم این مجاهدت‌ها مقبول حضرت، ولی عصر بیفتد.

سرمایه انسانی

«یاسر جلالی» مدیر سابق بنیاد سپهر تبلیغ نوین هم گفت: مدیریت نیرو‌هایی با گرایش‌های مختلف و زمینه کاری متفاوت سخت است. ما باید تمرین کنیم تا بتوانیم افراد مختلف با استعداد‌های متفاوت را به درستی کنار یکدیگر قرار بدهیم تا از هم افزایی استعداد‌ها و توانایی‌های مختلف نیرو‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه ما نیروی انسانی است افزود: نگاه ما در یک مجموعه باید به منابع انسانی باشد البته این نگاه به نیروی انسانی نباید‌ایستا باشد بلکه باید همراه با به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های فردی هر نیرو باشد.

جلالی اذعان داشت: باید تلاش کنیم این سرمایه دائم به روز شود و رشد کند برای رسیدن به این هدف نیاز به توسعه صف و ایجاد میدان برای بروز این استعداد‌ها داریم. ما باید نقش کمک‌کننده برای ایجاد توسعه صف و میدان ایفا کنیم و باید شرایطی را فراهم‌آوریم که افراد بتوانند استعداد‌های خود را بروز دهند و آموزش‌های خود را به روز کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های ما دائمی نبودن کار‌ها و پروژه هاست متأسفانه انجام برخی فعالیت‌ها منحصر به مناسبت‌ها و ایام خاصی است باید از انجام کار‌های مقطعی و کوتاه مدت بپرهیزیم و پروژه‌هایمان بلند مدت و در عین حال همراه با پویایی لازم و در نظر گرفتن اقتضائات زمان باشد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *