رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هجوم مرگبار عقرب‌ها به جنوب مصر

11:48 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۱۴۴
هجوم عقرب‌ها به شهری در مصر ۳ کشته و حدود ۵۰۰ مجروح بر جای گذاشته است.

طی روز‌های اخیر و در پی بارش‌های شدید باران، عقرب‌ها به شهر «اسوان» در جنوب مصر هجوم بردند.

به گزارش «میدل ایست آی»، در پی این حادثه، ۳ نفر بر اثر نیش عقرب‌ها جان خود را از دست داده و حدود ۵۰۰ نفر نیز مصدوم شدند.

به گزارش رسانه‌های محلی، حمله دسته جمعی عقرب بر اثر رعد و برق شدید روز‌های اخیر در «اسوان» رخ داده است.

گزارش‌ها نشان می‎دهند که عقرب‌ها به خیابان‌ها و خانه‌های مردم سرازیر شده‌اند، جایی که آن‌ها از شرایط جوی شدید پناه می‌بردند.

یکی از نمایندگان وزارت بهداشت مصر، می‎گوید «در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر در بیمارستان دانشگاهی اسوان تحت مداوا هستند، در حالی که صد‌ها نفر دیگر در بیمارستان‌های دیگر مجاور تحت درمان هستند.»

مردم محلی همچنین نگرانی‌هایی را در مورد احتمال وقوع سیل ابراز کرده‎اند، چرا که منطقه خشک معمولا چنین بارندگی شدیدی را تجربه نمی‌کند.

«اشرف عطیه»، فرماندار «اسوان»، محدودیت‌هایی را برای سفر و تردد به دلیل دید کم ناشی از تراکم هوا ایجاد کرده است.

ویدئو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی بارش شدید باران و رعد و برق را نشان می‌دهند.

در همین حال یک مقام مرکز هواشناسی مصر، دلایل حمله بی‌سابقه عقرب‌ها به شهروندان در شهر «اسوان» را که  ۳ کشته و نزدیک به ۵۰۰ مصدوم برجای گذاشت، توضیح داد.

«شاکر ابو المعاطی»، گفت «عقرب‌ها و مار‌ها معمولاً در کوه‌ها زندگی می‌کنند و بر اثر افزایش دما پنهان می‌شوند، اما وقتی باران سیل آسا می‌بارد، آب آن‌ها را می‌شوید و در محله‌های مسکونی پخش می‌کند.»

به گفته وی، «پیدا شدن عقرب و مار به این شکل در اسوان یک وضعیت موقتی است و به محض خشک شدن آب باران، وضعیت به حالت عادی باز خواهد گشت.

«اسوان» که اخیرا شاهد طوفان‌های شدید همراه با باران سیل آسا بوده، عقرب‌های مناطق کویری را به خروج از لانه‌های خود به سمت مناطق مسکونی برانگیخت؛ همچنین سیل باعث ریزش بخش‌هایی از منازل این منطقه شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *