رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قضات حساسیت بیشتری بر تعیین تکلیف پرونده‌های مُسن و قدیمی داشته باشند

14:13 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۱۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضایی استان کردستان تاکید کرد و افزود: تکلیف پرونده‌های مُسن و قدیمی باید روشن شود و قضات باید با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.

- حجت الاسلام و المسلمین حسینی به همراه معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کردستان، ضمن حضور در دادگستری شهرستان بیجار با رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب، قضات و کارکنان اداری این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تاکید بر لزوم دقت در برخورد مناسب با ارباب رجوع، اظهار داشت: خدمت در دادگستری بسیار حساس است و همکاران باید با توسل و توکل به خداوند خود را از لغزش‌های احتمالی مصون داشته و در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

وی وضعیت آمار موجودی پرونده‌های شعب دادگستری شهرستان بیجار را مناسب توصیف کرد و افزود: در شعب اجرای احکام کیفری و حقوقی با تراکم پرونده مواجه هستیم و می‌طلبد تا در کمترین زمان ممکن وضعیت این شعب سرو سامان یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضایی استان کردستان تاکید کرد و افزود: تکلیف پرونده‌های مُسن و قدیمی باید روشن شود و قضات باید با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: قوه قضاییه جدا از حاکمیت نیست و در مسایل اجتماعی ورود نموده و باید روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان در جلسات مستمر و منظم با ائمه جماعات، فرمانداران و شهرداران شرکت کرده و بدنبال حل مشکلات مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از کسب رتبه نخست دادگستری استان کردستان در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در سطح کشور ابراز خشنودی کرد و ضمن تشکر از زحمات کارکنان دادگستری استان، افزود: بحمدالله اقدامات خوبی در دادگستری استان در حوزه‌های مختلف از جمله کاهش موجودی و شعب نامتعارف، کاهش متوسط زمان رسیدگی و بایگانی راکد و ... انجام شده و لکن هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم و از این رو لازم است همکاران قضایی و اداری با تلاش و اقدامات جهادی وضعیت دادگستری استان را ارتقا و بهبود بخشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *