رهایی قاتل از قصاص پس از ۸ سال با تلاش شورای حل اختلاف استان تهران

10:52 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۱۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با تلاش‌های بسیار اعضاء شعبه ۲۰۷ مجتمع شورای حل اختلاف شهید مدافع سلامت مهدی حبیب پور شهرستان اسلامشهر، قاتل پس از ۸ سال از صدور حکم قصاص با اخذ رضایت از اولیاء دم از قصاص نفس رهایی یافت.

- حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای عباسی سرپرست مجتمع شهید مدافع سلامت مهدی حبیب پور شورای حل اختلاف شهرستان اسلامشهر گفت: فردی که به جرم قتل عمد از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۲ به مدت قریب ۸ سال با صدور حکم قصاص نفس (اعدام با چوبه دار) در حبس به سر می‌برد از قصاص رهایی یافت.

بنا به گزارش واصله قاتل از تاریخ فوق برای اجرای حکم تحمل حبس می‌کرد و به جهت ناتوانی مالی از پرداخت سهم عافین از قصاص و تأمین سهم، ولی دم صغیر اجرای حکم قطعی معلق نگه داشته و نامعین به تعویق افتاده بود. بر اساس دادنامه شعبه ۲ دادگاه کیفری یک تهران مقرر شد با دعوت از اولیاء دم متقاضی قصاص حداکثر مدت ۶ ماه مهلت برای پرداخت فاضل دیه برای فراهم شدن امکان اجرای حکم قصاص فراهم گردد.

در مدت مذکور با هدف گذشت و سازش پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع می‌گردد که با تلاش‌های بسیار اعضاء شعبه ۲۰۷ شورای حل اختلاف اسلامشهر برای گذشت اولیاء دم متقاضی قصاص از حقوق شرعی و قانونی خود در نهایت صاحبان دم رضایت دادند در قبال دریافت مبلغ چهارصد میلیون تومان رضایت بی قید و شرط خود را اعلام نمایند و بدین ترتیب قاتل بعد از ۸ سال از صدور حکم قطعی قصاص نفس توسط اعدام با چوبه دار از مرگ حتمی رهایی یافت. این تلاش نمونه‌ای از خدمات خالصانه و تاثیر مثبت عملکرد شورای حل اختلاف در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *