مازیار: به چند دلیل نیمه اول با لبنان خوب نبودیم/ نبود طارمی بی‌تاثیر نبود، اما چرا از قایدی استفاده نشد؟

11:01 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۱۱۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال کشورمان درباره دیدار تیم ملی ایران مقابل سوریه از بازیکنان خواست تا این بازی را دست کم نگیرند.

اصغر مازیار در گفت‌و‌گو با میزان، درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه اظهار داشت: بازی سختی نیست، اما به دلیل اینکه سوریه هنوز از شانس صعود برخوردار است، می‌خواهد در خانه حداکثر امتیاز را بگیرد و از این رو مجبور است از تفکر دفاعی بیرون بیاید، زیرا بازی‌ها در دور برگشت قرار دارد و کوچکترین لغزشی باعث از دست رفتن حضور در جام جهانی خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل فنی و اعتراض باریکنان تیم ملی تصریح کرد: ایران مقابل تیم‌هایی که بازی باز را در دستور کارشان‌ قرار می‌دهد راحت‌تر بازی می‌کند. اگر چه در وقت اضافه لبنان را بردیم، اما با این وجود از لحاظ شرایط روحی بازیکنان شارژ هستند. درباره مسئله اعتراض آمیز بازیکنان به نداشتن البسه ترجیح می‌دهم ورود نکنم و بیشتر درباره مسائل فنی اظهار نظر و نگاه کنم. این‌ها مواردی هستند که باید ارکان فدراسیون به آن ورود کنند و امیدوارم در آینده دیگر این مشکلات وجود نداشته باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با نبود مهدی طارمی در اردو تیم ملی ادامه داد: نبودن طارمی بی تاثیر نبوده، اما بازهم خوشبختانه بازیکنانی در تیم ملی هستند که باکیفیت باشند. البته برای من جای تعجب بود چرا در بازی با لبنان که کار گره خورده بود، از قایدی استفاده نشد تا با تکنیک خودش به ما کمک‌کند. مسلماً حضور طارمی حرکت تیمی ما را روان‌تر می‌کند هر چند اگر هم نباشد قاعدتاً نباید مشکلی پیش بیاید.

وی درباره سیستم تاکتیکی تیم ملی گفت: به چند دلیل نیمه اول با لبنان خوب نبودیم که اصلی‌ترین موضوع به تغییر سیستم تیم ملی برمی‌گردد که در آن بازی با سیستم ۴-۲-۳-۱ مقابل لبنان بازیکنان در زمین بودند و چند بازیکن هم در پست‌های دیگری در زمین به کار گرفته شدند. البته کیفیت زمین هم‌ مناسب نبود و وزیدن باد هم در این موضوع بی‌تاثیر نبود.

اصغر مازیار در پایان گفت: به نظرم با فراهم آوردن دیدارهای تدارکاتی مناسب از سوی فدراسیون برای تیم ملی این مشکل هم خیلی زود حل خواهد شد. عدم هماهنگی بازیکنان که باید فدراسیون زود به فکر این مسئله باشد و آن را در دستور کارش قرار دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *