رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پوشش جامع خبری زمین‌لرزه بندرعباس توسط مرکز هرمزگان از نخستین لحظات/ تبدیل صدای هرمزگان به رادیو بحران

10:21 - 24 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۴۱۱۳
صدا و سیمای مرکز هرمزگان، پوشش خبری زمین لرزه عصر دیروز در حوالی بندرعباس را از نخستین لحظات وقوع حادثه در دستور کار قرار داده و صدای این مرکز به صورت ویژه اقدام به ارائه اطلاعات لازم به مخاطبان می‌کند.

- طبق اعلام روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، دو زمین لرزه به بزرگی ۶.۴ و ۶.۳ ریشتر عصر امروز حوالی فین در استان هرمزگان را لرزاند؛ زمین لرزه‌ای که چندین پس لرزه نسبتا شدید هم داشت و موجب لغزش رشته‌کوه‌های منطقه و خسارات دیگری شد.

با توجه به حساسیت بالای موضوع و لزوم اطلاع‌رسانی سریع، جامع و دقیق از ابعاد حادثه و خسارات ناشی از آن، امدادرسانی‌ها و ارائه داده‌های آماری و اطلاعات ایمنی و پیشگیرانه به مردم، صدا و سیمای مرکز هرمرگان از لحظات اولیه وقوع زلزله با قطع برنامه‌های عادی خود اقدام به پوشش خبری همه وقایع مربوط به آن کردند.

گفتگو با مسئولان استانی و کشوری به صورت میدانی یا تماس تلفنی با آن‌ها در بخش‌های مختلف خبری، ارتباط مستقیم و حضور خبرنگاران در نقاط حادثه‌دیده و در بین مردم و تصاویر زنده و لحظه‌ای از بخش‌های مختلف منطقه وقوع زمین لرزه، اقداماتی بودند که صدا و سیمای این مرکز در دستور کار قرار داده و همچنان به صورت ویژه، پوشش خبری آن را ادامه می‌دهد.

در این بین برقراری ده‌ها تماس رادیویی و تلویزیونی با شبکه‌های سراسری برای ارائه اطلاعات کاملی از وضعیت زلزله و مردم حادثه‌دیده و نیز پس لرزه‌های رخ داده در استان، از دیگر اقدامات مرکز هرمزگان بوده است.

همچنین با توجه به دستور رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر تبدیل رادیو هرمزگان به رادیو بحران در شرایط کنونی، این کار از همان نخستین لحظات دریافت دستور اجرایی شد.

 جبلی در دستوری فوری به مدیرکل صدا و سیمای مرکز هرمزگان تاکید کرده بود: «با توجه به عدم دسترسی برخی از هموطنان هرمزگانی به شبکه‌های تلویزیونی، شبکه رادیویی مکلف است، بطور مستمر و جامع تا فردا صبح نسبت به اطلاع‌رسانی درباره زلزله هرمزگان اقدام کند».



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *