روسیه: همکاری‎های نظامی و فنی مسکو و تهران ادامه می‎یابند

15:23 - 23 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۹۶۵
مدیرکل شرکت تسلیحاتی روسیه از تداوم همکاری نظامی با ایران براساس قوانین بین المللی و قوانین دو کشور خبر داد.
- «الکساندر میخیف»، مدیرکل شرکت سازنده و صادر کننده تسلیحات دولتی روسیه، «روسوبرون اکسپورت»، از تصمیم «مسکو» برای ادامه همکاری نظامی و فنی با ایران تحت قوانین بین المللی تحت هر شرایطی خبر داد.
 
به گزارش «اسپوتنیک»، «میخیف»، تاکید کرد که روسیه با رعایت دقیق قوانین بین‌المللی و قوانین هر دو کشور، همکاری‌های نظامی -فنی با ایران را ادامه خواهد داد.
 
مدیرکل شرکت سازنده و صادرکننده تسلیحات دولتی روسیه در حاشیه نمایشگاه هوایی ۲۰۲۱ «دبی»، اظهار کرد «با توجه به چشم‌انداز همکاری‌های نظامی -فنی با ایران، پاسخ به این نکته ضروری است که تحت هر شرایطی، همکاری‌ها با رعایت دقیق موازین حقوقی فعال دو کشور، تعهدات بین‌ المللی طرفین و موازین حقوق بین‌ الملل حفظ خواهد شد.»
پیشتر «دیمیتری شوگایف»، مدیر سرویس فدرال همکاری‌های فنی -نظامی روسیه، گفته بود که مسکو و تهران توافق‌نامه‌های نظامی متعددی را امضا کردند که با تحریم‌های سازمان ملل مغایرتی نداشت.
 
در اواخر ماه آگوست سال جاری، «لوان جاگاریان»، سفیر روسیه در ایران به «اسپوتنیک» گفت که ایران و روسیه در حال مذاکره بر سر امضای قرارداد برای طیف وسیعی از محصولات نظامی با توجه به لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل هستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *