بازگشایی کامل مدارس ترافیک را به اوج می‌رساند

14:08 - 23 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۹۱۲
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب گفت: اگر قرار باشد مدارس به طور کامل بازگشایی شوند قطعا ترافیک نسبت به الان خیلی بیشتر خواهد شد و به اوج خود خواهد رسید و شرایطی مانند وضعیت پیش از کرونا پیدا خواهد کرد.
علی همه خانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب درخصوص اینکه چرا علی رغم وجود انتظار برای کاهش حجم ترافیک شهری تهران در شرایط کرونا و نرفتن دانش آموزان و دانشجویان به کلاس‌های حضوری، حجم ترافیک همچنان بالاست به میزان گفت: باید این نکته در نظر گرفته شود که در وضعیت پیش از شیوع بیماری کرونا حجم جابجایی مسافران در تهران حدود سه میلیون نفر در روز بود. امروز، اما در شرایط وجود بیماری کرونا این رقم به یک میلیون نفر رسیده است. یعنی آمار جابجایی مسافران در تهران به یک سوم رسیده است. درواقع شهروندان تهرانی به دلیل نگرانی از ابتلا به بیماری کرونا استفاده کمتری از وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص مترو داشته اند. وقتی شهروندان ما به استفاده از خودرو‌های شخصی روی بیاورند دیگر اهمیتی نخواهد داشت که مدارس بازگشایی شده باشند و یا تعطیل باشند. شهروندان از خودرو‌های شخصی استفاده می‌کنند و این مساله باعث می‌شود تا ترافیک افزایش پیدا کند.
 
وی ادامه داد: ضمنا این مساله را هم باید در نظر بگیریم که ترافیک شهری در تهران هنوز به آن نقطه اوجش در دوره پیش از همه گیری کرونا نرسیده است. در این دوره ترافیک ما نسبت به آن شرایطی که در گذشته داشتیم و این محدودیت‌های مربوط به کرونا وجود نداشت حجم به نسبت کمتری داشته است. در ماه‌های گذشته که وجود محدودیت‌های کرونایی سینماها، کاسبان بازار، اصناف و همه این‌ها را به تعطیلی کشانده بود ترافیک در معابر تهران با کاهش محسوسی روبرو بود.
 
بیشتر بخوانید:
 
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب اذعان داشت: اما درحال حاضر که محدودیت‌ها برداشته شده نسبت به آن زمان ترافیک افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است. ولی هنوز به آن شرایطی که پیش از کرونا داشتیم نرسیده ایم که تصور کنیم وضع کنونی ما مانند آن زمان است. واقعیت این است که ما هنوز با آن شرایطی پیش از کرونا داشتیم فاصله داریم. اگر هم قرار باشد مدارس به طور کامل بازگشایی شوند قطعا ترافیک نسبت به الان خیلی بیشتر خواهد شد و به اوج خود خواهد رسید و شرایطی مانند وضعیت پیش از کرونا پیدا خواهد کرد.

همه خانی در واکنش به اینکه در حالت عادی و در وضعیت پیشاکرونا هر سال در فصل تابستان و دوره تعطیلی مدارس شاهد بار ترافیکی سنگینی در تهران بوده ایم گفت: شرایطی که برای اجرای طرح ترافیک در زمان پیش از کرونا وجود داشته با این وضعیتی که در دوره کرونا تجربه کردیم یکی نبوده است. البته درباره علت بالا بودن حجم ترافیک عوامل گوناگونی تاثیرگذار است. قبل از شیوع بیماری کرونا در یک دوره‌ای طرح ترافیک به طور کلی برداشته شد. زمان دیگری هم ساعت اجرای طرح ترافیک را تغییر دادند. مثلا یک موقعی ساعت شروع طرح ترافیک ساعت هشت و نیم بود و ساعت پایان طرح هم چهار مقرر شده بود. حدود ساعت دو هم عده‌ای از طرح خارج می‌شدند. آن کسی که ساعت چهار خارج می‌شد به خانه می‌آمد و استراحتی می‌کرد و دوباره به داخل هسته مرکزی شهر می‌رفت. این اتفاق وسط طرح ترافیک می‌افتاد. درواقع طرح ترافیک با این وضعیت اجرا نمی‌شد. این مساله باعث می‌شد تا ترافیک در معابر تهران افزایش خیلی زیادی داشته باشد. پس شرایط ترافیک در موقعیت‌های مختلف تفاوت چندانی پیدا نمی‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *