سهم سه و نیم درصدی تهران از تصادفات سال گذشته کشور

12:26 - 23 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۸۹۴
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند.
- رییس پلیس راهور تهران در خصوص تاریخچه ترافیک در شهرتهران و آمار کاهشی تصادفات در دهه اخیر توضیح داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سردار حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تاریخچه ترافیک در شهر تهران گفت: ترافیک در ایام کرونا کمتر شد چرا که هر کس که به خیابان می‌آمد جریمه می‌شد و تردد‌ها ممنوع بود و همین الان هم تردد‌ها ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومان جریمه دارد.

سردار حمیدی ادامه داد: همین الان در درون شهر هم تردد در شب‌ها در بحث تردد شبانه ممنوع است و خارج از این دوره کرونا تاریخچه را اگر نگاهی کنیم می‌بینید که هیچ گاه ترافیک تهران و آلودگی شهر تهران حل شده نبود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: با همین رشد جمعیت و خودرو، در دهه گذشته فقط یعنی علیرغم افزایش خودرو و توسعه شهر تصادفات ما در سال ۱۳۸۹ افزایشی بوده است، ولی در دهه گذشته به دلیل اصلاح قانون و افزایش سامانه‌ها و بازدارندگی قوانین که اتفاق افتاد و تحولاتی که در حوزه اصلاحات هندسی و آموزش‌ها و رسانه‌ها و فرهنگ سازی و اتفاقاتی که دست به دست هم داد یک روند کاهشی و نزولی داشته ایم و تصادفات فوتی از ۱۰۵۲ نفر در سال گذشته رسیده به ۵۸۴ نفر در سال رسیده است.

وی افزود: سهم تصادفات ما در سال ۸۹ چهار و نیم درصد بوده است و در سال گذشته سه و نیم درصد از کل تصادفات کشور بوده است و این نشان می‌دهد که ما در حوزه ایمنی و ترافیک خوب عمل کرده ایم و اتفاقات خوبی افتاده است و این کافی نیست و همچنان ما شاهد ترافیک و آلودگی هوا هستیم و این‌ها همه به هم مرتبط است و ما نمی‌توانیم آن‌ها را از یکدیگر تفکیک نماییم.
 
بیشتر بخوانید:

وی گفت: هر وقت ما بتوانیم مساله ترافیک را حل نماییم و ترافیک پاک داشته باشیم و خودرو‌های ما سوخت پاک داشته باشند می‌توانیم مطمئن باشیم که هوای ما هم پاک باشد.

سردار حمیدی بیان داشت: اتفاقاتی که در دوره‌های گذشته افتاده این بوده که شهر به سمت خودرو محوری رفته است و از همان ابتدا که شهر ساخته شده است افزایش سفر و افزایش تردد با خودرو بوده است و حتی ناوگان حمل و نقل عمومی که توسعه پیدا کرده است روی سوخت فسیلی آن کار کرده ایم یعنی ناوگان حمل و نقل عمومی که در شهر هستند از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند که اتوبوس‌های بی آر تی و ... نمونه بارز آن هستند و این‌ها جز آلودگی چیزی از خوشان باقی نمی‌گذارند.

وی افزود: مدیریت شهری در حال حاضر با یک چالش بزرگی روبرو است ناوگان فرسوده و همین ناوگان فرسوده هم تعدادش کم شده یعنی ما در قبل از کرونا شش هزار و پانصد دستگاه اتوبوس فعال داشته ایم الان به دو هزار دستگاه رسیده است که این تعداد با اینهمه جمعیت چه کاری می‌تواند انجام دهد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چقدر که حمل و نقل عمومی ما ضعیف‌تر عمل کند ترافیک خودروی شخصی هم افزایش پیدا می‌کند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *