ترافیک تهران قاراشمیش است

11:41 - 23 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۸۶۵
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هم اکنون بیست میلیون سفر در شهر تهران اتفاق می‌افتد که آلودگی بیشتر می‌شود و هرچقدر تقاضای سفر بیشتر باشد و عمدتا ناوگان حمل و نقل عمومی که سوخت آن دیزل است باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک شهر تهران و آلودگی هوا سخن گفت.

وی افزود: شهر در این مدت توسعه پیدا کرده است از تونل‌ها و خیابان‌ها و اتوبان‌ها و تونل‌ها و کمربندی‌ها که اگر این توسعه نبود شهر تهران حداقل در بیست سال گذشته می‌بایست قفل می‌شد.

وی گفت: به مدد سامانه‌ها و سیستم‌هایی که در اختیار مدریت شهری قرار گرفته است و هم توسعه و عمران و آبادانی که در سطح شهر اتفاق افتاده است ترافیک تهران از قفل شدن در دهه‌های گذشته نجات پیدا کرده است، اما آلودگی هوا بیشتر شده است چرا که هر چقدر جمعیت بیشتر شود تعداد سفر‌ها نیز بیشتر می‌شود که هم اکنون بیست میلیون سفر در شهر تهران اتفاق می‌افتد که عمدتا با وسیله نقلیه عمومی و شخصی هست آلودگی بیشتر می‌شود و هرچقدر تقاضای سفر بیشتر باشد و عمدتا ناوگان حمل و نقل عمومی که سوخت آن دیزل است باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.
 
بیشتر بخوانید:

وی بیان داشت: دیگر مثل قدیم نیست که ما شاهد آلودگی شهر تهران در ۶ ماهه دوم سال باشیم بلکه در شش ماهه اول هم بهار و تابستان هست گا‌هی اگر بادی هم بیاید که هوا را تمیز کند در سایر ایام سال می‌بینید که آلودگی شهر تهران هم به چشم دیده می‌شود.

سردار حمیدی گفت: مادامی که ما بخواهیم این روند را ادامه دهیم و افزایش مهاجرت و افزایش خودرو را در شهر تهران داشته باشیم و اینکه ما در این مدت کاهش جمعیت و کاهش تعداد خودرو نداشته ایم و ۲۲ درصد رشد خودرو را داشته ایم و این روند اگر بخواهد ادامه پیدا کند شهر تهران به نظر شما چقدر می‌تواند گنجایش داشته باشد و چه میزان می‌تواند گسترش پیدا کند و آیا این شهر برای زندگی انسان‌ها فضای مناسب خواهد داشت؟
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *