استقبال سرد دانش آموزان کردستان و قم از واکسیناسیون

12:11 - 23 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۸۲۵
سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گفت:در برخی از استان‌ها همچون قم و کردستان پوشش پایینی در حوزه واکسیناسیون عمومی و همچنین دانش آموزی مواجه هستیم، با این وجود باید تمامی اقدامات برای ترغیب افراد به انجام واکسیناسیون و حصول ایمنی جمعی ایجاد شود.
اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با میزان در مورد میزان واکسیناسیون دانش آموزی در کشور گفت:تا ۱۵ آبان ماه ۹۰/۱۹ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در کشور دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد:لازم به ذکر است که در حدود ۳۵/۲۹ درصد از دانش آموزان کشور هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند، و توصیه ما نیز به سایر دانش آموزان این است که هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن و ایجاد ایمنی جمعی اقدام نمایند.

گودرزی در مورد پوشش واکسیناسیون در فرهنگیان گفت:در حال حاضر در حدود ۸۶/۵ درصد از فرهنگیان، کادر اموزشی و اجرایی در آموزش و پرورش واکسینه شده اند که این میزان رقم خوبی است و سایر همکاران ما نیز که تا قبل از این شرایط دریافت واکسن را به علت بیماری نداشته اند به مراکز مراجعه و واکسن دریافت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که همچنان برخی از استان‌ها پوشش کمی در حوزه واکسیناسیون دانش آموزی دارند گفت:در حال حاضر ۱۸ استان ما در حوزه پوشش واکسیناسیون دانش آموزی در حدود ۹۰ درصد پوشش هستند.

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش، گفت:برخی از استان‌ها همچون استان‌های جنوبی کشور، چون واکسیناسیون را زودتر از سایر استان‌ها آغاز کرده اند د رحال حاضر پوشش خیلی خوبی در این حوزه دارند، استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حدود ۹۵ درصد از دانش آموزان خود را واکسینه کرده اند.

گودرزی گفت: اگر چه که در برخی از استان‌ها همچون قم و کردستان نیز ما با پوشش پایینی در حوزه واکسیناسیون عمومی و همچنین دانش آموزی مواجه هستیم، اما همین استان‌ها نیز بالای ۶۰ درصد واکسیناسیون انجام داده اند با این وجود باید تمامی اقدامات برای ترغیب افراد به انجام واکسیناسیون و حصول ایمنی جمعی ایجاد شود.
 
بیشتر بخوانید:
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *