رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مدیر کمیته حمایت از کسب‌وکار اتاق بازرگانی: مشورت با بخش خصوصی لازمهٔ بهبود فضای کسب‌وکار است

9:33 - 23 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۶۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیر کمیته حمایت از کسب‌وکار اتاق بازرگانی ایران گفت: مهم‌ترین اقدامی که شاید بتوان در ارتباط با بهبود محیط فضای کسب‌وکار انجام داد این است که هیچ تصمیمی در سطح دولت و دستگاه‌های اجرایی بدون مشورت و مشارکت بخش خصوصی اتخاذ نشود.
محسن عامری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص روش‌های بهبود محیط کسب‌وکار، گفت: مهم‌ترین اقدامی که می توان در ارتباط با بهبود محیط فضای کسب‌وکار انجام داد این است که هیچ تصمیمی در سطح دولت و دستگاه‌های اجرایی بدون مشورت و مشارکت بخش خصوصی اتخاذ نشود یعنی  قبل از هر تصمیم، صدور بخشنامه یا دستورالعملی با بخش خصوصی و اتاق‌های سه‌گانه به‌عنوان نمایندگان فعالان اقتصادی بخش خصوصی و تعاونی کشور مشورت شود.

وی افزود: برای بهبود محیط کسب‌وکار اصولاً باید از سوی دولت، بستر و زیرساخت مناسب برای کسب‌وکارها آماده شود تا بعد آن‌ها بتوانند برای کسب‌وکار خود تصمیماتی بگیرند.

مدیر کمیته حمایت از کسب‌وکار اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: اگر خود کسب‌وکارها نیز بخواهند برنامه‌ای برای بهبود کسب و کار داشته باشند باید پیش‌بینی مناسبی نسبت به شرایط اقتصادی پیدا کنند و سعی کنند تا با سایر فعالان اقتصادی در قالب انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به‌صورت هماهنگ کار کنند و یا ارتباط نزدیک‌تری با تشکل‌های اقتصادی حوزهٔ تخصصی خود داشته باشند.
 
عامری با بیان این که مشکل اصلی برای بهبود کسب وکارها این است که کسب و کار‌ها در شرایط اقتصادی فعلی باتوجه به مشکلاتی که دارند نمی‌توانند برای بهبود کسب و کار خود اقدام کنند، افزود: به عنوان مثال با وجود قیمت‌گذاری‌های دستوری که در حال حاضر نیز تشدید شده است علاوه بر جلوگیری از رونق کسب و کار‌ها شاهد رشد کسب و کار‌های زیرزمینی و فروش خارج از شبکه و کانال‌های رسمی نیز خواهیم بود.

این فعال حوزه کسب وکار اضافه کرد: از طرفی  به دلیل مشکلاتی از قبیل عدم ثبات نرخ ارز، تغییرات قوانین و مقررات و مشکلات موجود برای تأمین کالا از کانال واردات و یا تولیدات داخلی کسب و کار‌ها نیز نمی‌توانند برنامه‌ریزی بلندمدتی برای کار خود داشته باشند و روی آینده کاری خود حساب کنند.

مدیرکمتیه حمایت از کسب و کار اتاق بازرگانی ایران در پایان تاکید، کرد: بحث بهبود فضا و محیط کسب و کارها به زیرساخت ها وبستر هایی برمی‌گردد که حاکمیت فراهم می‌کند و بعد با آماده شدن این بستر و زمینه کسب و کار‌ها می‌توانند برای بهبود کسب و کار خود برنامه ریزی و اقدام کنند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *