تأسیس شورا‌های تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است

10:18 - 22 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۵۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تاسیس و فعالیت شورا‌های تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، گفت: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ معنوی از ظرفیت و توان آن‌ها در بین اصناف برای حل مسایل و مشکلات بهره‌مند شد.

- موسی خلیل الهی در نشست فعال سازی شورا‌های حل اختلاف تخصصی رسانه و مطبوعات استان آذربایجان شرقی، که با حضور پیشکسوتان و معتمدان عرصه رسانه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تشکیل شوراهی حل اختلاف، اظهار داشت: راهبرد اصلی قوه قضائیه در امر شورا‌های حل اختلاف بازگشت شورا‌های های حل اختلاف به فلسفه اصلی ایجاد شورا‌ها است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد: فلسفه اصلی یعنی شورا توسعه صلح و سازش بوده و باید به جای تکیه بر ارائه آمار به دنبال بهره مندی از ظرفیت مردم وعلی الخصوص از تجربه ریش سفیدان و صاحبان نفوذ در اصناف برای توسعه صلح و سازش و حل و فصل مسایل و مشکلات صنوف بین خود اصناف حل و فصل شود.

خلیل الهی با تاکید براینکه فعالیت شورا‌های تخصصی جزو اولویت‌های دستگاه قضایی است، اضافه کرد: شورا باید به صورت تخصصی در بین صنوف مستقر شوند تا ضمن پذیرش افراد معتمد و با نفوذ از ظرفیت و توان آن‌ها در بین اصناف برای حل مسایل و مشکلات بهره‌مند شد.

وی خاطرنشان کرد: بحث شورایاره از چند سال گذشته در دستور کار تشکیلات قضایی استان آذربایجان شرقی بوده و در بین اکثر صنوف این موضوع شروع شده استو و شورایار‌ها مستقر شد اند تا از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ادامه داد: اولین شورا‌های تخصصی در آذربایجان شرقی تشکیل شده که شورا‌های حل احتلاف رسانه و مطبوعات جزو اولین شورا‌های حل اختلاف تخصصی استان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اعتمادی که بین مردم نسبت به رسانه‌ها وجود دارد باید با بهره مندی از ظرفیت رسانه‌ها در جامعه فرهنگ سازی شده و به منظور توسع صلح و سازش استفاده شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: خوشبختانه در خصوص جرایم خشن وضعیت مطلوبی داریم و آمار جرایم خشن کم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *