حبس زدایی یکی از اولویت‌های دستگاه قضائی استان کرمانشاه است

13:00 - 21 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۳۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه حبس زدایی را یکی از اولویت‌های دستگاه قضائی عنوان کرد.

توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در نشست صمیمانه با قضات محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه با موضوع بررسی دادخواست پایش زندانیان، حبس زدایی را یکی از اولویت‌های دستگاه قضائی عنوان کرد و با بیان اینکه زندان جای مجرمان خطرناک و سابقه دار است، گفت: جرائم مهم استان کرمانشاه هر روز به ما گزارش شده و به محض اطلاع با مجرمین برخورد خواهد شد و به آن‌ها اجازه نمی‌دهیم به هر دلیلی در جامعه اخلال و ناامنی ایجاد کنند.

توسلی زاده با اشاره به کسب رتبه‌های برتر و افتخارآفرینی دادگستری استان کرمانشاه در سطح کشور اظهار داشت: این افتخارات را مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی قضات شریف و کارکنان عزیز هستیم.

وی افزود: دادگستری استان کرمانشاه با عملکرد ممتاز خود در محاکم حقوقی و کیفری ۲ و اجرای احکام مدنی، رتبه اول کشور و در محاکم انقلاب، رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.


رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه با تأکید بر سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اینکه دستگاه قضایی باید زندگی را برای مردم آسان کند، خاطرنشان کرد: مردم با امید بسیار به دادگستری مراجعه می‌کنند و وظیفه ما در قبال آن‌ها این است که حرف هایشان را با جان و دل بشنویم و با احقاق حقوق و یا اقناع آنها، رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی را فراهم کنیم.

توسلی زاده با تأکید بر نقش مهم قضات و کارکنان در برخورد با ارباب رجوع اظهار داشت: شیوه برخورد مناسب با مراجعین بسیار مهم است و تأثیر زیادی بر آرامش ذهنی و روانی جامعه خواهد داشت و معتقدیم هیچ چیزی لذت بخش‌تر از این نیست که با رفتار و عملکرد مناسب خود، آرامش را به جامعه تزریق کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه برای پیشرفت و بهبود عملکرد، باید برنامه محور باشیم، به برنامه ۱۵ بندی ابلاغی استان کرمانشاه در سال جاری اشاره کرد و گفت: این برنامه یکی از جامع‌ترین برنامه‌هایی است که حرکت در چارچوب آن می‌تواند به توسعه و پیشرفت بیانجامد.

توسلی زاده با تشریح هر یک از بند‌های ۱۵ گانه این برنامه تأکید کرد: یکی از مهمترین این بندها، اجرای سند تحول قضایی است، که منتهی به توسعه قضایی و آسان کردن زندگی برای مردم خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست، مرادی فر رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، ضمن تقدیر و تشکر از قضات و کارکنان دادگستری استان بابت کسب رتبه برتر محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه در سطح کشور اضافه کرد: میزان ابلاغ الکترونیک در محاکم و شعب دادگستری استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون به بیش از ۹۷ درصد رسیده است و بنا داریم این نرخ را تا پایان سال جاری بهبود ببخشیم که در این بخش نیز رتبه برتر کشور را کسب کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *