رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی ۱۶ نفر از مددجویان زندان مرکزی ارومیه

9:16 - 22 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۳۲۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌های حل اختلاف آذربایجان غربی از آزادی ۱۶ نفر از مددجویان زندان مرکزی ارومیه خبر داد.
- هادی صمدی گفت: ۱۶ نفر از مددجویان زندان مرکزی ارومیه با پیگیری اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه از زندان آزاد و به کانون خانواده خود بازگشتند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان با اعلام این خبر افزود: با مساعی و تلاش اعضای شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی ارومیه در خصوص شناسایی زندانیان واجد شرایط جهت برخورداری از مرخصی پایان حبس و با جلب همکاری قاضی ناظر زندان و در نهایت موافقت شورای طبقه بندی زندان تعداد ۱۶ مددجو پس از انجام تشریفات قضایی از زندان آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

صمدی با تاکید بر اینکه شورا‌های حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان ظرفیت بسزایی در جلب رضایت شکات پرونده‌ها دارند اظهار داشت: در پی وصول درخواست یکی از مددجویان به شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارومیه که بعلت محکومیت مالی به مبلغ ۴۴۰ میلیون ریال در حال تحمل حبس بود اعضای این شورا با دعوت از شکات پرونده و انجام مذاکرات سازشی موفق گردیدند رضایت ایشان را جلب نموده و زندانی پس از طی تشریفات قضایی در تاریخ ۱۹ آبان ماه از زندان آزاد شد.

شایان ذکر است در جریان این صلح و سازش، شکات پرونده مبلغ ۲۳۰ میلیون ریال از میزان محکوم به را گذشت کرده و الباقی میزان محکوم به که با کمک خیرین منطقه جمع آوری شده در حق شکات پرداخت و پرونده موصوف مختومه شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *