آزادی بیش از ۳۵۰۰ زندانی با تلاش شورا‌های حل اختلاف اصفهان

9:35 - 20 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۲۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان از آزادی بیش از ۳۵۰۰ زندانی از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف این استان خبر داد.
سید محمد موسویان رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان در گفتگو با میزان از آزادی ۱۲۶۲ زندانی با همت شورای حل اختلاف استان اصفهان در شش ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته با تلاش اعضای شورای حل اختلاف این استان ۲۲۴۵ زندانی از زندان آزاد و به جامعه و آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان ادامه داد: به این ترتیب از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری شاهد آزادی ۳۵۰۷ نفر از زنئایان استان اصفهان با تلاش اعضای این شورا بودیم.

رئیس شورای حل اختلاف اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۱۷ فقره پرونده قتل با تلاش اعضای شورا‌های حل اختلاف در استان به مصالحه ختم شد، گفت: اگر فرهنگ صلح وسازش و گذشت در جامعه نهادینه شود شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها و شکایات خواهیم شد و تحقق این از مهمترین اهداف شورا‌ها بوده که مستلزم تلاش هر چه بیشتر اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف است.

موسویان با اشاره به وجود زمینه فرهنگ دینی اصلاح ذات البین در نقاط مختلف استان اصفهان گفت: عفو، گذشت و بخشش یکی از تأکیدات و سفارشات دین و ائمه اطهار است که اعضای شعب صلحی شورا‌های استان اصفهان با تکیه بر مبانی قوی اسلامی و همچنین غنای فرهنگی مردم در گذشت و عفو موفق به ثبت میزان قابل توجهی از مصالحه در پرونده‌های مختلف ارجاع شده به شورا‌های حل اختلاف شده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *