هدف اصلی شورا‌های حل اختلاف، اصلاح ذات‌البین و خاتمه خصومت است

17:42 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۰۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: تلاش برای اصلاح ذات‌البین به منظور فصل خصومت از اهداف اصلی شورا‌های حل اختلاف است.
محمدرضا حداد، رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد اظهار داشت: نیمی از پرونده‌های حقوقی وارده به دستگاه قضایی استان به شورا‌های حل اختلاف ارجاع می‌شود و این مجموعه به موازات با دادگستری در حال ارائه خدمت به مردم است.

حداد،ضمن عرض خدا قوت به مجموعه و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان عنوان کرد: نزدیک به دو دهه از تشکیل این نهاد سازشی می‌گذرد که این نهاد براساس ماده ۱۸۹ برنامه سوم توسعه از سال ۸۱ فعالیت خود را آغاز و خدمات ارزنده‌ای را به مردم و دستگاه قضایی ارائه نموده است.

وی افزود: شورا‌های حل اختلاف با تکیه بر تعالیم دینی و اثرگذاری فرهنگ اسلامی با هدف ترویج صلح و سازش بین طرفین نقش مهمی در احیاء ارزش‌های اصیل دینی و ملی ایفاء نموده و می‌نماید.

حداد، تلاش مجموعه شـورا‌های حل اختلاف را در جهـت اخذ رضایـت و ایجاد سـازش در پرونده‌های ارجاعی قابل تقدیر دانست و گفت: تلاش برای اصلاح ذات البین به منظور فصل خصومت از اهداف اصلی شورا‌های حل اختلاف است.

شایان ذکر است؛ در این مراسم ضمن اعطاء احکام چند تن از صلح یاران، از فعالان عرصه صلح و سازش در استان با حضور رئیس کل دادگستری استان نیز تجلیل شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *