ساختمان شورای حل اختلاف دلیجان در استان مرکزی افتتاح شد

17:40 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۰۴۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیین افتتاح ساختمان شورا‌های حل اختلاف شهرستان دلیجان در استان مرکزی با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، فرماندار، دادستان و کارکنان قضایی و سایر مسئولین مربوطه شهرستان دلیجان برگزار شد.
- در مراسم افتتاح ساختمان شورای حل اختلاف شهرستان دلیجان در استان مرکزی ابتدا علیرضا ترابی،رئیس دادگستری شهرستان دلیجان با گرامیداشت سالروز تشکیل شورا‌های حل اختلاف بیان داشت: فرهنگ صلح و سازش برگرفته از تعالیم دینی و اخلاقی است، شورا‌های حل اختلاف در قالب همین موضوع زیر نظر قوه قضائیه مشغول به فعالیت هستند.

ترابی افزود: هر چند در صلاحیت شورا‌های حل اختلاف موضوعات مختلفی وجود دارد، اما در سال ۱۳۹۹ یک ششم پرونده‌ها با زحمات اعضا و کارکنان شورا به صلح و سازش انجامیده است.

وی عنوان کرد: در شش ماه اول سال جاری نیز از حدود سه هزار پرونده ارجاعی قریب به ۵۰۰ پرونده به صلح انجامیده است.

در ادامه حجت الاسلام غفوری،امام جمعه شهرستان دلیجان به نقش مهم شورا‌های حل اختلاف در ترویج فرهنگ صلح و آشتی بین اقشار جامعه اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم هم به نقش شورا و آشتی اشاره شده چرا که در قرآن آمده است که از حکم برای حل اختلافات بهره ببرید.

وی تصریح کرد: شورا‌ها نقش بسیار مهمی در کاهش حجم عظیم پرونده‌ها دارند که این کار و اقدام بسیار ارزشمند است.

شایان ذکر است؛ ساختمان جدید شورای حل اختلاف دلیجان در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ مترمربع در دو طبقه با فعالیت ۶ شعبه واقع در بلوار فاضلین نراقی روبروی تامین اجتماعی همزمان با سالروز تاسیس شورا‌های حل اختلاف افتتاح گردید.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *