ارجونی: هدف اصلی بسیج مداحان مرتفع نمودن مشکلات دیده نشده و مغفول مانده است

13:43 - 19 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۳۰۴۳
جلسه هم اندیشی ریاست سازمان بسیج مداحان با معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب، دکتر ایرجی برای مشارکت و همکاری در اجرای همایش نغمه سرایان اهل سنت برگزار شد

- طبق اعلام روابط عمومی بسیج مداحان، ارجونی ریاست سازمان بسیج مداحان در دیدار با دکتر جوادی معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تشکرو تشکر از خدمات ارزنده این مجمع در ایجاد وحدت و اتحاد بین مذاهب اسلامی به بحث و بررسی در خصوص این حوزه پرداخت.

ارجونی گفت: یکی از مباحث و دغدغه‌های حضرت آقا مبحث وحدت است که بار‌ها در جمع دیگر اقشار هم تاکید فرمودند. امروز هم به نظر بنده یکی از مواردی که باعث قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است همین مبحث وحدت می‌باشد. بعد از فرمایشات حضرت آقا برآن شدیم که حوزه ستایشگری می‌تواند از ظرفیت برخی از عزیزان اهل تسنن در بحث نغمه سرایی استفاده کند.

رییس سازمان بسیج مداحان گفت: پس از تحقیقات به عمل آمده توانستیم ۴۲۰ گروه را در استان‌های متفاوت شناسایی و چندین همایش تحت عنوان نغمه سرایان اهل سنت برگزار کنیم.

وی افزود:طی این سال‌ها شاهد آن بودیم در بعضی از نقاط کشور فعالیت این گروه‌ها حتی فراتر از تصور می‌شود مانند پخت و پخش نذری، سفر به مشهد الرضا به صورت گروهی و حتی در سال‌های ابتدایی برخی از این گروه‌ها به سفر کربلا نیز مشرف شدند و بازتاب بسیار خوبی در نوع خود داشت امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سومین همایش نغمه سرایان در هفته بسیج و با میزبانی استان گلستان شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

ارجونی خاطرنسان کرد:بسیاری از مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی اهداف و برنامه‌های خاصی را در دستور کار خود قرار دارند، ولی با توجه به حجم انبوه مسائل در حوزه ستایشگری، امروز بسیج مداحان هدف اصلی خود را بر مرتفع نمودن مشکلات دیده نشده و مغفول گذاشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *