رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حاج‌رضایی: عدم شفافیت دوران تاج هنوز هم در فدراسیون فوتبال ادامه دارد/ حریفان از تنش طارمی و اسکوچیچ خوشحالند

0:45 - 20 آبان 1400
کد خبر: ۷۷۲۹۹۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
کارشناس فوتبال ایران گفت: اگر از نظر تخصصی ایده بدهند و نیت پاک نداشته باشد، ممکن است تیم ملی را برای خود بخواهند نه مردم!

امیر حاج رضایی در گفت‌و‌گو با میزان، درباره دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی ایران اظهار داشت: ما بیرون از تیم ملی فوتبال هستیم و از قاب تلویزیون اخبار را می‌بینیم و نمی‌توانیم قضاوت منصفانه‌ای داشته باشیم. تمام این حاشیه‌ها را از رسانه‌ها شنیده‌ایم که اسکوچیچ از تاکتیک ناراضی بوده و آن را مطرح کرده و طارمی هم در توییتر مودبانه جواب او را داده است. فکر می‌کنم مشکل جای دیگری است و نباید اظهار نظر قطعی کنیم. اتفاقی بوده که از طریق رسانه‌ها به جامعه منعکس شده و مشکلی نبوده است.

وی در خصوص تاکتیک بازیکنان ایرانی و اظهارات اسکوچیچ افزود: مسلما سطح فوتبال ایران در حد فوتبال سطح اول جهان نیست، اما آنقدر‌ها هم بی‌تاکتیک نیستیم. تدبیر داریم، همه افراد، روزانه تاکتیک دارند که چه کاری باید انجام بدهند، زیرا نمی‌توان بدون تاکتیک زندگی کرد. از نظر تاکتیکی در سطح اروپا نیستیم، ولی تاکتیک نسبی داریم.

*اختلاف طارمی و اسکوچیچ باید زیرپوستی حل می‌شد

حاج رضایی درباره چالش ایجاد شده در مورد طارمی و عدم دعوتش به تیم ملی، تصریح کرد: نباید تنش به اینجا کشیده می‌شد. بهتر بود این تنش به صورت زیرپوستی در داخل تیم ملی حل می‌شد، زیرا به نظرم این قضیه مشکل بزرگی نیست. اگر بازتاب این خبر را در رسانه‌های عربی ببینید متوجه می‌شوید که چقدر از این مسئله خوشحال هستند. این اتفاق در روحیه تیم اثر منفی می‌گذارد و شرایط را سخت می‌کند. در چنین شرایطی زمان می‌برد که از نظر روحی شرایط تیم دوباره به حالت اول برگردد و همین مسائل حاشیه‌ای باعث می‌شود زمان را از دست دهیم.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص دو دیدار پیش‌روی تیم ملی مقابل لبنان و سوریه گفت: هر دو بازی بیرون از ایران است و در کشور‌های عربی برگزار خواهد شد. اتفاقات اخیر به زیان تیم ملی است و با بروز چنین اتفاقاتی باید با روش دیگری با این دو تیم رقابت کنیم. من از جزئیات خبر ندارم و قضاوت هم نمی‌توانم بکنم، اما این تنش باید در همان روز‌های اول حل می‌شد و الان هم نباید بگذاریم تیم ملی بیش از حد آسیب ببیند.

*در چنین مقطع حساسی نباید تنش ایجاد می‌شد

وی افزود: در این گروه ۱۰ امتیاز گرفته‌ایم و هنوز ۶ بازی حساس دیگر پیش‌رو داریم. ممکن است همه چیز عوض شود و تیم ما صعود نکند. حریفانمان در گروه اصلاً آسان نیستند و نباید تیمی را دست کم بگیریم. دیدار با کره‌جنوبی و سوریه بازی‌های دشواری خواهند بود. در چنین مقطع حساسی نباید تنش ایجاد می‌شد، زیرا باید ۳۵ نفر را مدیریت کرد. کادرفنی و تمام اعضای تیم ملی از نظر ذهنی باید بهتر شوند، اما اگر تدبیر، عقلانیت و مدیریت وجود داشته باشد، به روز‌های خوب باز می‌گردیم.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص مشاوران رییس فدراسیون فوتبال گفت: مشاوران را نمی‌شناسم. دوستان باید دو خصیصه داشته باشند، یک تخصص، دو نیت پاک. اگر از نظر تخصصی ایده بدهند و نیت پاک نداشته باشد، ممکن است تیم ملی را برای خود بخواهند نه مردم!

*دوران ریش سفیدی تمام شده

حاج رضایی در واکنش به این سوال که چه راه حلی برای حل تنش بین طارمی و اسکوچیچ پیشنهاد می‌دهد، اظهار کرد: دوران ریش سفیدی تمام شده و تیم ملی با چالش‌های زیادی روبرو است. نباید اینگونه انتظار حل این تنش را داشته باشیم، زیرا وقتی که در رشته مدیریت تحصیل کرده‌ایم، باید بتوانیم موضوعات و حواشی را مدیریت کنیم.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره بازتاب رسانه‌ای اتفاقات رخ داده برای طارمی، اظهار داشت: بازیکنان شاخصی مانند طارمی و آزمون شرایط متفاوتی دارند و مدام مورد توجه رسانه‌های اروپایی هستند. پورتو تیم مشهوری است و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد. از سوی دیگر طارمی یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال و تیم پورتو است و همین باعث شد همیشه تیتر اخبار باشد. اگر طارمی در تیم پیش پا افتاد‌ه‌ای بازی می‌کرد، بازتاب آنچنانی نداشت. در حال حاضر شاخص‌ترین بازیکن تیم ملی سوژه رسانه‌های بین‌المللی شده؛ پس نباید گمان کنیم که از چشم رسانه‌ها دور خواهد ماند.

*نقد‌ها از اسکوچیچ باید منصفانه باشد

وی تصریح کرد: روی نیمکت افرادی نشسته‌اند که فوتبال را بلد هستند. کریم باقری سال‌هاست در فوتبال ایران حضور دارد و می‌تواند در مدیریت این تنش کمک کند. مهمترین اقدام اسکوچیچ در چنین شرایطی، تزریق آرامش و دور کردن استرس است. از سوی دیگر نقد‌ها از اسکوچیچ هم باید منصفانه باشند. اتفاق خوب این بود که فدراسیون به تصمیم مربی احترام گذاشت. البته این اقدام زمانی درست است که به قطع بدانیم حق با اسکوچیچ بوده و اگر مقصر بوده باشد نمی‌توانیم به تصمیمش احترام بگذاریم. درست است اسکوچیچ فرد آرامی است، اما این اتفاقات باعث شد عصبانیت او را هم ببینیم؛ پس قطعا اتفاق مهمی افتاده که او را اینگونه به هم ریخته است.

وی در پایان در خصوص عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: مهمترین مورد عدم شفافیت در فدراسیون فوتبال است. ما شفافیتی ندیدیم. در دوره ریاست مهدی تاج کسی که با صداقت و شفافیت باشد را مشاهده نکردیم و اکنون دوباره وضعیت به همان منوال ادامه دارد و تغییر نکرده است. همین عدم شفافیت و نبود صداقت دلیلی است که حالا از کل ماجرا خبر نداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *